اجرای 20 برنامه شاخص فرهنگی ویژه هفته نهضت سوادآموزی در البرز
کد خبر: 3674005
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸

اجرای 20 برنامه شاخص فرهنگی ویژه هفته نهضت سوادآموزی در البرز

گروه فرهنگی: معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: به مناسبت سی و هشتمین سالگرد تشکیل نهضت سوادآموزی، 20 برنامه شاخص فرهنگی - آموزشی در این استان با هدف ترویج فرهنگ سوادآموزی و ایجاد انگیزه در بین بی‌سوادان برنامه‌ریزی و اجرایی شده است.

محرمعلی الهویی، معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: به فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی این سازمان به منظور ریشه‌کنی بی‌سوادی در ایران اسلامی تشکیل شد که خوشبختانه تاکنون افراد بی‌شماری با شرکت در کلاس‌های نهضت سوادآموزی از نعمت ارزشمند سواد خواندن و نوشتن بهره‌مند شده‌اند.
وی افزود: هر ساله به مناسبت سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی ' 7 دی ماه سال 1358 ' به فرمان امام راحل با محوریت روز شمار سراسری، برنامه‌های مختلفی در چهار گوشه ایران اسلامی اجرا می‌شود که در استان البرز نیز بر حسب نامگذاری روزهای این هفته برنامه‌ها مختلفی تدوین و عملیاتی شده است.
این مسئول با اشاره به نقش مهم سواد در زندگی فردی و اجتماعی به عنوان یک مهارت مهم و ضروری، یادآور شد: تلاش می‌کنیم تا در این هفته بستر حضور افراد بی‌سواد در گروه سنی 10 تا 49 سال را در مناطق مختلف این استان را نیز فراهم کنیم.
وی خاطرنشان کرد: کیفیت‌بخشی، ایجاد انگیزه و سوق دادن سوادآموزان به سوی تحکیم سواد و تحصیلات تکمیلی درکنار فراگیری مهارت‌های زندگی و حرفه‌ای از جمله اهداف مهمی است که در برنامه‌های این هفته همانند گذشته با جدیت دنبال می‌شود.
معاون نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز از آموزش سواد به افراد بی‌سواد به عنوان یکی از حقوق اولیه هر شهروند ذکر کرد و ادامه داد: حاکمیت نیز در این راستا حرکت می‌کند به گونه‌ای که برای شتاب‌بخشی به برنامه‌ها، اجرای طرح‌های تشویقی برای سوادآموزان و آموزش‌دهندگان، راه‌اندازی مراکز یادگیری محلی و تجلیل از افراد موفق سوادآموز را در دستور کاری قرار داده است که گسترش دامنه این مهم در برنامه‌های شاخص هفته سوادآموزی در این استان نیز گنجانده شده است.
الهویی گفت: به مناسبت هفته سوادآموزی در سر برگ همه نامه‌های اداری دستگاه‌های اجرایی بیاناتی از امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب با موضوع سوادآموزی، ارسال پیام‌های آموزشی، برپایی نمایشگاه، ارائه گزارش عملکرد یکساله سوادآموزی از سوی مدیران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه البرز، دیدار از خانواده معظم شهدای سوادآموز، تجدیدمیثاق دست اندرکاران سوادآموزی با امام و شهدا در حرم مطهر امام خمینی(ره) و حضور سوادآموزان و آموزش‌دهندگان در گلزار شهدا به ویژه حضور در سر مزار شهید عباسعلی البرزی نیز انجام می‌شود.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز برگزاری مسابقه کتابخوانی، مسابقه انشا نویسی با موضوع پرسش مهر 96 ریاست جمهوری، آموزش‌های لازم پیرامون فضای مجازی، نشست تخصصی علمی با صاحبنظران، بازدید میدانی مدیران دستگاه‌های اجرایی به ویژه فرمانداران و اعضای شورای پشتیبانی سوادآموزی از کلاس‌های نهضت سوادآموزی، حضور یکپارچه سوادآموزان و آموزش‌دهندگان در نماز جمعه، تجلیل از چهره‌های موفق سوادآموزی شاغل در دستگاه‌های اجرایی و کارکنان نمونه نهضت، بازدید از مراکز یادگیری محلی سواد را از دیگر برنامه‌های این استان در هفته سوادآموزی برشمرد.
الهویی بیان کرد: به مناسبت هفته سوادآموزی وصیت‌نامه شهید محمد البرزی تنها شهید سوادآموزی استان در تمام کلاس‌های نهضت سوادآموزی البرز قرائت می‌شود و درپایان سوادآموزان و آموزش‌دهندگان بار دیگر با آرمان‌های امام راحل و شهدای گرانقدر تجدید میثاق می‌کنند.
این مسئول، نماز را کلید رضوان عنوان کرد و یادآور شد: در این هفته برای ترویج فرهنگ نماز در کلاس‌های نهضت سوادآموزی دوره عملی آموزش نماز برگزار و در مورد نقش این فریضه الهی در سلامت انسان و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه سخن گفته می‌شود.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز دیدار با ائمه نماز جمعه در استان، نشست‌های خبری در مناطق و نواحی هشت‌گانه آموزش و پرورش، ارائه خدمات ویژه به مردم محله در مراکز یادگیری محلی سواد، جشن سواد، تهیه و توزیع برشورهای آموزشی با محوریت سواد و مهارت‌آموزی و کارگاه آموزشی کار با تبلت را از دیگر برنامه‌های هفته سوادآموزی در این استان عنوان کرد.
الهویی تاکید کرد: در ارزیابی سال گذشته نهضت سوادآموزی البرز در ردیف استان‌های برتر کشور از نظر عملکردی قرار گرفت که کسب این رتبه حاصل کار تیمی و توجه ویژه مسئولان استان به فرآیند کاری این مجموعه است.

captcha