تعامل و اتحاد نهادهای فرهنگی ارتقاء کیفیت برنامه‌ها را در پی دارد
کد خبر: 3674375
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱

تعامل و اتحاد نهادهای فرهنگی ارتقاء کیفیت برنامه‌ها را در پی دارد

گروه فرهنگی: در نشست بررسی مشکلات کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد و هیئات مذهبی رامشیر بر ایجاد تعامل میان نهادهای فرهنگی، مشارکت در برنامه‌ها و تدوین تقویم فرهنگی شهرستان تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، نشست بررسی مشکلات کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد و هیئات مذهبی شهرستان رامشیر روز گذشته 27 آذر با حضور امام جمعه و رؤسای ادارات فرهنگی شهرستان برگزارشد.

حجت الاسلام والمسلمین معرف امام جمعه شهرستان رامشیر در این نشست بر اهمیت راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی در شهرستان و تعامل و اتحاد بین کانون‌های مساجد، هیئات و پایگاه‌های بسیج در شهرستان تأکید کرد و گفت: این اتحاد و تعامل باید بیشتر از گذشته باشد چراکه در کیفی سازی برنامه‌ها وکاهش هزینه‌ها مؤثر است.

وی همچنین با تأکید بر تدوین تقویم فرهنگی شهرستان، بر برگزاری برنامه‌های فرهنگی با مشارکت وتعامل دستگاه‌های فرهنگی تأکید کرد.

در ادامه این نشست سید احمد محفوظیان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با بیان اینکه هنر، زبان گویای جامعه است، گفت: اعضای کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد باید وارد این عرصه شوند، نمی‌توانیم فقط بشینیم وانتقاد کنیم. ما نیازمند کارگردان، بازیگر، خطاط، نقاش، عکاس، شاعر وخواننده مذهبی و ارزشی هستیم.

وی با بیان اینکه رسالت و سیاست کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که آموزه‌های دینی و ارزشی به وسیله هنر به مردم تبیین شوند، گفت: با نگاه موشکافانه به هنر ناب اسلامی ایرانی می‌توانیم شاهد جامعه ای پرانرژی و پویا باشیم .

در این نشست، سروان بهمئی جانشین سپاه رامشیر و کلانتر رئیس اداره اوقاف شهرستان نیز بر اتحاد و تعامل نهادهای فرهنگی شهرستان تأکید کردند.

captcha