مصر؛ میزبان «هنر اسلامی در مقابله با افراط‌گرایی»
کد خبر: 3674796
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹

مصر؛ میزبان «هنر اسلامی در مقابله با افراط‌گرایی»

گروه بین‌الملل: همایش «هنر اسلامی در مقابله با افراط‌گرایی»، اول تا سوم فروردین‌ماه سال آینده(97) در شهر «اسکندریه» مصر برگزار می‌شود.

مصر؛ میزبان همایش بین‌المللی «هنر اسلامی در مقابله با افراط‌گرایی»

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری البوابة نیوز؛ این همایش به همت سازمان علوم، فرهنگ و آموزش اسلامی(آیسسکو) و با همکاری کتابخانه اسکندریه و کمیته ملی موزه‌های مصر برگزار می‌شود و تبیین زیبایی‌های فرهنگ اسلامی با زبان هنر از چین تا اندلس از اهداف برگزاری این همایش است.

از دیگر اهداف مهم این همایش می‌توان به انجام فعالیت‌های مشترک برای معرفی هنر اسلامی، تأسیس شبکه ارتباطی میان فعالان حوزه هنر اسلامی در دو سطح آکادمیک و سنتی و انتشار منشوراتی که منعکس‌کننده روح هنر اسلامی است، اشاره کرد.

 

ترویج عشق به زندگی و زیبایی، مقابله با فرهنگ کینه و نفرت، تشویق دست‌اندرکاران عرصه هنر اسلامی برای عرضه آثار فاخر خود و راه‌اندازی موزه مجازی برای نمایش آثار هنرهای اسلامی از دیگر موضوعاتی است که در این همایش به آن‌ها پرداخته می‌شود.

یادآور می‌شود، حمایت از آثار تاریخی کشورهای آسیب‌دیده از گروه‌های تندرو و افراطی از جمله عراق، سوریه، یمن و افغانستان و راه‌اندازی کمپین جهانی برای نجات میراث این کشورها و جلوگیری از قاچاق آن‌ها از جمله برنامه‌هایی است که از سوی کتابخانه اسکندریه مصر دنبال می‌شود/.

 

captcha