پارلمان نیجریه رسیدگی به پرونده حجاب را آغاز کرد
کد خبر: 3674827
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳

پارلمان نیجریه رسیدگی به پرونده حجاب را آغاز کرد

گروه بین‌الملل: پارلمان نیجریه تحقیقات در مورد ممانعت دانشکده حقوق ابوجا از حضور یک دانشجوی محجبه در مراسم اهدای مدرک وکالت را آغاز کرد.

پارلمان نیجریه رسیدگی به پرونده حجاب را بر عهده گرفتبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ مجلس نمایندگان نیجریه به اتفاق آرا تصمیم گرفت که تحقیقات در رابطه با این پرونده آغاز شود.

مجلس نمایندگان از کمیته‌های قضایی و دادگستری پارلمان خواستند تا تحقیقات را در این زمینه آغاز و ظرف دو هفته گزارش خود را ارائه کنند.

تصمیم مجلس نمایندگان نیجریه پس از آن اعلام شد که شورای عالی امور اسلامی این کشور تهدید کرد که در صورت عدم رسیدگی به این مسئله، پیگیری قضایی را آغاز می‌کند و مسلمانان در سراسر این کشور تظاهرات اعتراض‌آمیز برگزار خواهند کرد.

دانشکده حقوق دانشگاه ابوجا(آبوجا) با بیان اینکه حجاب «آموسا عبدالسلام فردوس»، دانشجوی این دانشگاه با قوانین مربوط به پوشش در دانشگاه مغایرت دارد از حضور وی در مراسم اهدای مدرک ممانعت کرده بود.

شورای عالی امور اسلامی نیجریه این اقدام را مصداق بارز اسلام‌هراسی و تداوم سیاست انکار حقوق مسلمانان با سوءاستفاده از مفهوم سکولاریسم دانست و خواستار رسیدگی فوری به این مسئله شد/.

captcha