فعالیت 437 مؤسسه قرآنی در کردستان
کد خبر: 3675209
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸

فعالیت 437 مؤسسه قرآنی در کردستان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان کردستان تعداد کل موسسات و تشکلهای قرآنی استان را 437 موسسه و تشکل دانست و گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی زمینه‌ساز برنامه‌هایی پویا مطابق با نیازهای جامعه به ویژه جوانان است.

ژاله حیدری‌مقدم، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: اتحادیه مؤسسات قرآنی با هدف ترویج فرهنگ قرآن کریم و تقویت بُعد معنوی جامعه فعالیت دارد.
وی با اشاره به تعداد خانه‌های قرانی شهری در استان کردستان افزود: هم‌اکنون 98 خانه قرآن شهری آقایان و 201 خانه قرآن شهری بانوان در سطح شهرهای استان کردستان فعال و مشغول ارائه خدمات قرآنی به شهروندان هستند.
مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی استان کردستان بیان کرد: همچنین 45 خانه قرآن روستایی خواهران و 63 خانه قرآن روستایی برادران در سطح روستاهای استان کردستان فعالیت دارند.
وی به تعداد کل مؤسسات دارای مجوزدار استان کردستان پرداخت و عنوان کرد: ۳۰ موسسه استان در حال حاضر دارای پروانه هستند و علاوه بر این نیز تعداد زیادی از خانه‌های قرآن شهری و روستایی در حال ثبت هستند.
حیدری‌مقدم تعداد کل مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان را 437 موسسه و تشکل برشمرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی زمینه‌ساز برنامه‌هایی پویا مطابق با نیازهای جامعه به ویژه جوانان است.
وی عنوان کرد: استفاده از خرد جمعی، بهره بردن از ظرفیت‌های مردمی و توان ادارات، بکارگیری تکنولوژی روز و توانمندی‌های موثر فضای مجازی، در کنار همدلی و هماهنگی همراه با اخلاص و یاری جستن از خداوند منان در بستر اخلاق حسنه قرآنی، می‌تواند زمینه‌ساز برنامه‌هایی پویا و خلاق مطابق با نیازهای روز جامعه و علی‌الخصوص جوانان و خانواده‌ها در فعالیت‌های قرآنی کشور باشد.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان کردستان اعلام کرد: با توجه به برگزاری مطلوب و موفق مجامع انتخابات اتحادیه‌های واحد استانی مطابق جدول زمانبندی ارائه شده از سوی هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی کشور و نیز لزوم برنامه‌ریزی‌های متمرکز در اتحادیه کشوری، اکنون تشکیل و آغاز بکار اتحادیه واحد کشوری بعنوان یکی از مطالبات اساسی هیئت مدیره، هیئت بازرسی، مدیران مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت استان مطرح است که امیدواریم هیئت م رسیدگی در راستای تسریع در روند تشکیل آن، گام‌هایی اساسی را بردارد.
وی افزود: مراتب سپاس و قدردانی شایسته خود و تمامی فعالان قرآنی استان را از هیأت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی کشور برای برنامه‌ریزی و تلاش مستمر در راستای فرایند ادغام اتحادیه‌های قرآنی در سطح کشور را اعلام کرد.
حیدری‌مقدم یادآور شد: با تصویب هیأت مدیره اتحادیه موسسات قرآنی استان کردستان؛ درخواست کتبی این موضوع نیز از طریق مکاتبه این اتحادیه به دبیرخانه هیئت رسیدگی ارسال شده است.

captcha