تولید نرم‌افزار ترجمه همزمان خطبه‌های مساجد ترکیه
کد خبر: 3675556
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
شهرداری استانبول خبر داد؛

تولید نرم‌افزار ترجمه همزمان خطبه‌های مساجد ترکیه

گروه بین‌الملل: شهرداری استانبول از تولید نرم‌افزار جدیدی با عنوان «ترجمه همزمان» با هدف ترجمه فوری خطبه‌ها و مواعظ دینی مساجد این کشور به دو زبان‌ عربی و انگلیسی خبر داد.

ارائه نرم‌افزار «ترجمه همزمان» در مساجد ترکیهبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ این نرام‌افزار قابلیت نصب بر روی گوشی‌های تلفن همراه و تبلت را دارد و این امکان را برای خارجی‌ها فراهم می‌کند که بتوانند به دو زبان انگلیسی و عربی به خطبه‌ها و مواعظ دینی مساجد ترکیه گوش دهند.

نرم‌افزار «ترجمه همزمان» كه به همت شهرداری استانبول طراحی شده،  پیش از این در جشنواره‌ها و رویدادهای جمعی مختلف مورد استفاده قرار گرفته، اما اکنون در سطح وسیع‌تری همچون مساجد نیز قابلیت استفاده دارد.

نرم‌افزار «ترجمه همزمان» با نام «İBB Simultane» فرصتی را برای گردشگران خارجی به وجود آورده تا بتوانند خطبه‌های نماز جمعه و اعیاد و نیز موعظه‌های دینی را نیز به دو زبان عربی و انگلیسی گوش دهند.

در حال حاضر این نرم افزار در دو مسجد تاریخی «سلطان احمد» و «سلیمانیه» شهر استانبول برای گردشگرانی که برای بازدید به آنجا می‌روند، قابل دسترسی است.

گفتنی است که علاقه‌مندان می‌توانند این نرم‌افزار را به صورت رایگان دانلود کنند/.

captcha