9 دی؛ یادآور همیشگی بصیرت ملت ایران/ پی‌ریزی تمدن نوین اسلامی نیازمند بصیرت است
کد خبر: 3676096
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
آیت‌الله كلانتری اظهار كرد:

9 دی؛ یادآور همیشگی بصیرت ملت ایران/ پی‌ریزی تمدن نوین اسلامی نیازمند بصیرت است

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، 9 دی را یادآور همیشگی بصیرت ملت ایران دانست و تأكید كرد كه همه كفر و نفاق جهانی با هم متحد شدند تا این نظام و انقلاب را از پای درآورند اما به دلیل همین بصیرت و آگاهی ملت ایران موفق نشدند.

آیت‌الله علی‌اكبر كلانتری، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با بیان اینكه 9 دی، یادآور همیشگی بصیرت ملت ایران است، گفت: 9 دی، یادآور حماسه حضور مردم آگاه و بصیر در محكومیت فتنه‌ای بود كه با همكاری و همگامی استعمار غرب، استبداد عرب و صهیونیزم جهانی و با اجرای عوامل داخلی انجام شد.

تمام كفر و نفاق جهانی جهت از پای درآوردن انقلاب به میدان آمدند
وی افزود: همه مشاهده كردند كه همه كفر و نفاق جهانی با هم متحد شدند تا این نظام و انقلاب را از پای درآورند اما به دلیل همین بصیرت و آگاهی ملت ایران موفق نشدند.

بصیرت معنایی فراتر از آگاهی دارد
آیت‌الله كلانتری با تأكید بر اینكه بصیرت معنایی فراتر از آگاهی دارد، گفت: ممكن است فردی دارای اطلاعات و آگاهی و مدرك و معلومات باشد اما دارای بصیرت نباشد، گاهی به افرادی بر می‌خوریم كه به لحاظ آكادمیك و كلاسیك تحصیلاتی دارند و مدركی گرفته‌اند اما این‌ها به علل گوناگونی فاقد بصیرت هستند.

مقاومت در برابر كفر جهانی منوط به داشتن بصیرت است
رئیس جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس یادآور شد: اگر كمی در جریان 9 دی تأمل كنیم، متوجه می‌شویم كه مقاومت نظام و انقلاب ما در برابر جهان‌خواران و كفر جهانی منوط به داشتن بصیرت است.
وی همچنین باز هم مثالی در این زمینه آورد و گفت: ما مشاهده كردیم كه جریان تكفیر و داعش بر مبنای عدم بصیرت و آگاهی در كشورهای منطقه به وجود آورد؛ افرادی به ظاهر مسلمان و حتی حافظ قرآن كه فاقد بصیرت بودند لذا این مسئله برای كشورهای منطقه و اسلامی معضل و مشكلاتی ایجاد كرده بود.

مدافعان حرم، مسلمانان بصیری بودند كه بر مبنای نهضت حسینی حركت كردند
آیت‌الله كلانتری ادامه داد: این گروه‌های فاقد بصیرت زیرساخت‌های كشورهای اسلامی را تخریب و آن‌ها را گرفتار مشكلات عدیده‌ای كردند اما گروهی از مسلمانان آگاه و بصیر یعنی همین نیروهای مقاومت و مدافعان حرم به میدان آمدند و بر مبنای نهضت امام حسین(ع) حركت كردند و مشاهده كردیم كه بسیار جانانه حماسه آفریدند و توانستند در یك پروژه محدود این جریان خطرناك داعش و تكفیر را ریشه‌كن كنند.

پی‌ریزی تمدن نوین اسلامی نیازمند بصیرت است
عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: با تمام این تفاسیر نتیجه می‌گیریم كه هم برای آغاز انقلاب اسلامی و هم تداوم و هم پی‌ریزی تمدن نوین اسلامی نیاز به بصیرت و آگاهی داریم.

captcha