اصول حاكم بر اقدامات زيستي مردم محور باشد
کد خبر: 3676288
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۶

اصول حاكم بر اقدامات زيستي مردم محور باشد

گروه اجتماعی: مديركل پدافند غيرعامل استانداري يزد با تاكيد براينكه اصول حاكم بر اقدامات زيستي بايد مردم محور باشد گفت: تمام فعاليت‌هايی كه در قرارگاه زيستی استان انجام شده و می‌شود برای حفظ و صيانت از جان انسان‌ها است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، محمدصادق طهماسبی، مديركل پدافند غيرعامل استانداري يزد 4 دیماه در نشست بررسي تهديدات زيستي استان با تاكيد براينكه اصول حاكم بر اقدامات زيستي بايد مردم محور باشد، گفت: تمام فعاليت هايي كه در قرارگاه زيستي استان انجام شده و مي شود براي حفظ و صيانت از جان انسانها به عنوان سرمايه هاي اصلي كشور است.
طهماسبي ادامه داد: بايد در كنار موارد ريشه كني و پيشگيري از بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان مسائل آرامش بخشي به جامعه و امنيت خاطر مردم در مقابله با تهديدات زيستي احتمالي نيز لحاظ شود.
دبير شوراي پدافند غيرعامل استان با تاكيد بر تدوين نقشه خطرپذيري شهرستان يزد در حوزه تهديدات زيستي گفت: اهميت بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان در انتقال بيماري از طيور به انسان است و ايمني جامعه در برابر ويروس اين بيماري بايد مناسب باشد.
مصطفي سالاري، فرماندار و رئيس شوراي پدافند غيرعامل شهرستان يزد نيز در این نشست ضمن ارائه گزارشي از فعاليتهاي انجام شده در راستاي پيشگيري و ريشه كني بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان در اين شهرستان بر اجراي وظايف دستگاه ها در چارچوب دستورالعمل اجرايي مديريت اين بيماري تاكيد كرد.
علي اكبر حدادزاده، مدير كل دامپزشكي استان يزد نیز در اين نشست بر ضرورت ريشه كني بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان تاكيد و گفت: اين بيماري در سال جاري در چرخه بومي طيور استان مشاهده شده است كه با همكاري اتحاديه مرغداران استان به مهار موارد گزارش شده از اين بيماري پرداخته ايم و در حال حاضر جاي هيچگونه نگراني براي مردم وجود ندارد.

captcha