مجمع حفاظ در چهلمین شب درگذشت استاد فاطمیان
کد خبر: 3676290
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰

مجمع حفاظ در چهلمین شب درگذشت استاد فاطمیان

گروه جلسات و محافل: مراسم چهلمین روز درگذشت استاد فقید سیدمهدی فاطمیان، حافظ بین‌المللی، شب گذشته در مجمع حفاظ(بیت مرحوم) با حضور جمعی از حفاظ و قراء کشورمان همراه با ختم کلام الله مجید و بیان مفاهیمی از آیات نورانی قرآن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم چهلمین روز درگذشت استاد سیدمهدی فاطمیان، حافظ و داور بین‌المللی قرآن شب گذشته دوشنبه، چهارم دی ماه از ساعت ۱۸:۳۰ در مجمع حفاظ(بیت مرحوم) با حضور جمعی از حفاظ و قراء کشورمان برگزار شد.

در این مراسم که با حضور اساتید و حافظان قرآن کریم همراه بود، حاضران هر کدام یک جزء از قرآن کریم را تلاوت کردند و ثواب یک ختم قرآن را به روح بلند استاد سیدمهدی فاطمیان هدیه کردند.

آفاتی که پس از تلاوت قرآن به سراغ قاری می‌آید/جدیدترین تلاوت منصور قصری زاده+صوت و عکس

همچنین در این مراسم، منصور قصری‌زاده، حافظ و قاری بین المللی کشورمان، دقایقی به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت. سپس حجت الاسلام داوری با تلاوت آیه 98 سوره مبارکه نحل «فَإِذَا قَرَأْتَ الْقُرْآنَ فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ» سخنانی را ایراد کرد.

وی با بیان اینکه قرآن می‌فرماید که هنگامی که قرآن می‌خوانی از شرّ شیطان مطرود به خدا پناه ببر، آفاتی که پس از تلاوت قرآن به سراغ قاری می‌آید، برشمرد: 1- تفسیر به رای به صورت عامدانه 2- عمل نکردن به آیات قرآن 3- ریا و عجب 4- فهم غلط از آیات قرآن 5- منحرف کردن راه قرآن 6- بواسطه قرآن، مردم را آزار و اذیت کند و فریب دهد.

در پایان این مراسم علی نیازی از شاگردان مبرز استاد فاطمیان اعلام کرد که این مجمع حفاظ برای یادبود مرحوم استاد فاطمیان، اولین جمعه هرماه قمری از ساعت 10 الی 12 صبح در بیت استاد فاطمیان برگزار خواهد شد.

سیدمهدی فاطمیان، پیشکسوت قرآنی و حافظ کل قرآن کریم صبح ۲۵ آبان 96 پس از یک دوره سخت بیماری در بیمارستان سینا دار فانی را وداع گفت و پیکرش در قطعه ۷۳ بهشت زهرا(س) آرام گرفت.
لازم بذکر است، سيدمهدی فاطميان متولد ۱۳۲۳ كرمانشاه، حافظ کل قرآن كريم بود. وی از سال ۴۶ شروع به حفظ قرآن كريم كرد و برای حفظ از ترجمه مرحوم محمد كاظم معزی استفاده می‌كرد و اولين فردی بود كه قرآن را با شماره آيات با توجه به مفاهيم آن حفظ كرد و در طول ساليان متمادی به آموزش حفظ برای گروه‌های مختلف پرداخت و مربيان حفظ بسیاری را تربيت كرد. وی نفر سوم مسابقات بين‌المللی جمهوری اسلامی ايران در رشته حفظ كل قرآن در سال ۶۳ بود.
گزارش تصویری این مراسم را اینجا مشاهده کنید.

در ادامه تلاوت منصور قصری‌زاده ارائه می‌شود.

کد

 

مطالب مرتبط
captcha