مهر تأیید الازهر بر قرآن دست‌نویس شهروند مصری+عکس
کد خبر: 3676357
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸

مهر تأیید الازهر بر قرآن دست‌نویس شهروند مصری+عکس

گروه بین‌الملل: «حاج محمد عبدالمقصود محمد»، از شهروندان مصری است که نسخه دست‌نویس قرآن وی از سوی علما و بزرگان الازهر مورد بازنگری و تأیید قرار گرفت.

مصحف دست‌نوشت سالخورده مصری+تصاویربه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری vetogate.com؛ حاج محمد پس از حفظ و قرائت روزانه کلام وحی، به جهت علاقه و انس زیاد با قرآن کریم، توانست به مدت دوسال و نیم کل قرآن را با دست خط خود کتابت کند.

 

حاج محمد عبدالمقصود محمد، صندوق‌دار شواری محلی شهر «منفلوط» در استان «اسیوط» مصر بود که پس از بازنشستگی، کتابت قرآن را از سال 2015 میلادی آغاز و پس از دوسال و نیم، به اتمام رساند.

 

وی که در حال حاضر 62 سال دارد، در این باره می‌گوید: «پس از بازنشستگی خاطرات حفظ قرآن در دوران کودکی در مکتب‌خانه‌های سنتی آموزش قرآن را به یاد آوردم و این موضوع در من ایجاد انگیزه کرد تا مشتاقانه به نگارش مصحف شریف روی بیاورم».

 

حاج محمد هر روز پس از نماز عشاء، یک تا دو صفحه از قرآن کریم را نگارش کرده و هر زمان که احساس خستگی و تغییر در خط به وی دست می‌داد، کتابت قرآن را رها و آن را از روز بعد از سر می‌گرفت.

 

محمد عبدالمقصود به محض اتمام نگارش قرآن، آن را به شماری از علما و بزرگان الازهر عرضه کرده که آنان پس از بازنگری و بررسی صحت عدم وجود ایراد و خطا،  نسخه دست‌نویس وی را تأیید کردند. این مصحف دست‌نویس، در چهار جلد و مطابق با مصحف عثمانی، نگارش شده است.

 

حاج محمد در این باره می‌گوید: «پدرم نیز قرآنی دست‌نوشت دارد که با سختی فراوان و مشکلات، 30 جزء کامل قرآن را توانسته بود، نگارش کند».

وی افزود: «قرآن‌های دست‌نویس من و پدرم با خط درشت و خوانا، به همراه اعراب‌گذاری و نشانه‌های لازم برای قرائت این کتاب الهی کتابت شده است».

یادآور می‌شود، مصحف عثمان، به قرآنی اطلاق می‌شود که پس از رحلت پیامبر اسلام(ص) و به دستورخلیفه سوم، توسط کمیته‌ای جمع‌آوری و به رسمیت شناخته‌ شد. خلیفه سوم، پنج نسخه از این قرآن رسمی را به شهرهای بزرگ اسلامی در آن دوران فرستاد و یکی را برای استفاده خودش در مدینه منوره نگه داشت. پیش از جمع‌آوری این مصحف و بنا به وصیت پیامبر اکرم، حضرت علی(ع) قرآن را که با نام «مصحف علی(ع)» شناخته می‌شود، جمع‌آوری و تدوین کرده بود /.

مصحف دست‌نوشت سالخورده مصری+تصاویر

 

مصحف دست‌نوشت سالخورده مصری+تصاویر

 

مصحف دست‌نوشت سالخورده مصری+تصاویر

 

مصحف دست‌نوشت سالخورده مصری+تصاویر

 

مصحف دست‌نوشت سالخورده مصری+تصاویر

captcha