رأی‌گیری اسرائیل برای الحاق کرانه باختری و قدس به سرزمین‌های اشغالی
کد خبر: 3676373
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱

رأی‌گیری اسرائیل برای الحاق کرانه باختری و قدس به سرزمین‌های اشغالی

گروه بین‌الملل: حزب لیکود اسرائیل به ریاست «بنیامین نتانیاهو»، در نظر دارد یکشنبه آینده(10 دی‌ماه) با برگزاری نشستی، طرح الحاق قدس و کرانه باختری به اراضی اشغالی فلسطین را به رأی بگذارد.

تلاش نتانیاهو برای الحاق کرانه باختری و قدس به اسرائیلبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری الجزیره؛ رهبران حزب حاکم لیکود که نتانیاهو ریاست آن را برعهده دارد از هم‌‌ حزبی‌های خود خواستند تا یکشنبه آینده با حضور در نشست این حزب، طرح الحاق کرانه باختری و قدس اشغالی به اسرائیل را تصویب کنند.

 

گلعاد آردان، وزیر امنیت داخلی اسرائیل و یولی الداشتاین، رئیس کنست در این باره گفتند: قرار است نشست حزب لیکود اسرائیل یکشنبه آینده برگزار شود و  در این نشست طرح الحاق کرانه باختری و قدس اشغالی به اسرائیل بررسی خواهد شد.

 

در صورت تصویب این طرح، قوانین اسرائیلی حاکم بر سرزمین‌های اشغالی در کرانه باختری و قدس شریف نیز به اجرا درمی‌آید و طرح‌های گسترده‌ و بدون محدودیتی در زمینه ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین اجرا می‌شود.

 

این طرح پس از تصویب از سوی اعضای حزب حاکم لیکود، می‌تواند برای تبدیل شدن به قانون به پارلمان رژیم‌صهیونیستی(کنست) ارائه شود، این در حالی است که براساس آیین‌نامه‌های داخلی حزب لیکود، نمایندگان این حزب در پارلمان موظف هستند به تمامی لایحه‌هایی که از سوی این حزب به پارلمان ارائه می‌شود، رأی موافق دهند.

 

گفتنی است، این موضوع پس از به‌رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت اسرائیل توسط رئیس‌جمهور آمریکا جدی‌تر شده است.

این در حالی است که یواف گالانت، وزیر مسکن رژیم صهیونیستی دیروز(4 دی‌ماه) در مصاحبه با شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی، از تصمیم اسرائیل برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی جدید در کرانه باختری رود اردن در ۲۰ سال آینده خبر داد و گفت: ۲۰ تا ۳۰ درصد این واحدهای مسکونی در شهر قدس ساخته خواهد شد.

 واکنش فلسطین

مصطفی برغوثی، دبیرکل اقدام ملی فلسطین در این باره گفت: پروژه‌های توسعه‌طلبانه اسرائیل، اقدامی در جهت تحکیم و نهادینه‌کردن تبعیض نژادی است و این موضوع می‌طلبد که فلسطینی‌ها از محدودیت‌های 25 ساله و دروغ‌های روند صلح آزاد شوند.

 

وی گفت: فلسطینی‌ها باید رویکرد مقابله خود با اسرائیل را تغییر دهند و این موضوع بدون اتخاذ گزینه مقاومت و پایان دادن به شکاف‌ها و اختلافات اتفاق نخواهد افتاد/.

captcha