40 درصد از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان مرکزی تخصیص یافته است
کد خبر: 3676595
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
یادگاری:

40 درصد از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان مرکزی تخصیص یافته است

گروه اقتصادی: رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی با بیان اینکه تاکنون حدود 40 درصد از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان تخصیص یافته است، گفت: طی جلسه‌ای که با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور داشتیم، اعلام شد که تا پایان سال کل اعتبارات سفر، تخصیص خواهد یافت.

رقیه یادگاری، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان مرکزی در سال 95 گفت: اعتبارات مصوب این سفر بالغ بر 930 میلیارد تومان بود که از این مقدار حدود 280 میلیارد تومان، سال گذشته دریافت و امسال نیز حدود 116 میلیارد تومان تاکنون به استان تخصیص یافته است در واقع حدود 400 میلیارد تومان از 930 میلیارد تومان، تخصیص یافته که می‌توان گفت حدود 40 درصد از اعتبارات سفر را دریافت کرده‌ایم.
وی ادامه داد: برای تخصیص اعتبارات دانشگاه‌ها، راه‌ها و بهداشت و درمان به استان، جداول برنامه‌ها آماده شده و احتمالاً اعتبارات این بخش‌ها نیز به زودی تخصیص می‌شود. این اعتبارات بالغ بر 68 میلیارد تومان است که ابلاغ خواهد شد و در واقع با تخصیص این رقم به اجرایی شدن 50 درصد از اعتبارات سفر ریاست جمهوری در استان مرکزی خواهیم رسید.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تصریح کرد: طی جلسه‌ای که با آقای نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در این خصوص داشتیم، اعلام شد که تا پایان سال، کل اعتبارات سفر به استان تخصیص خواهد یافت. 280 میلیارد تومانی که سال گذشته تخصیص یافت در پروژه‌های خیلی مهم استان هزینه شد و تخصیص مابقی اعتبارات می‌تواند پروژه‌های سفر که پروژه‌های تاثیرگذار در توسعه استان هستند را نیز اجرایی کند.
یادگاری با بیان اینکه به 54 پروژه در سفر ریاست جمهوری، اعتبار تخصیص یافت، گفت: فصول راه، آب، بهداشت و درمان مهمترین و با اهمیت‌ترین فصول در پروژه‌های سفر ریاست جمهوری بودند. در این سفر سعی شد پروژه‌هایی که اهمیت استانی و فرا استانی دارند همچون بیمارستان ولیعصر، سد کمال صالح، بیمارستان آیت‌الله خوانساری، راه‌هایی همچون محور اراک و خمین،اراک و فرمهین، کمربندی ساوه، آب رسانی به شهرستان ساوه مدنظر قرار گیرد. علاوه بر آن پروژه آهنگران، ساروق و کمیجان که از مطالبات مردمی است تخصیص اعتبار خواهند داشت.
وی در پایان بیان کرد: مرکز توانبخشی ایثار سال گذشته اعتبار خوبی در سفر ریاست جمهوری گرفت و قرار است مابقی اعتبار این پروژه تا پایان امسال تخصیص پیدا کند. 13 میلیارد تومانی که به بیمارستان ولیعصر داده شده از نظر ما کم است و در تخصیص جدید اعتبارات قرار است 27 میلیارد تومان دیگر به تکمیل این پروژه تخصیص یابد.

captcha