احکام دادگاه نظامی بحرین مغایر مسیر مذاکرات است
کد خبر: 3676766
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
اطلاعیه مرکز بازپروری قربانیان شکنجه؛

احکام دادگاه نظامی بحرین مغایر مسیر مذاکرات است

گروه بین‌الملل: مرکز بازپروری قربانیان شکنجه (الخیام) ضمن محکوم ساختن صدور حکم اعدام برای 6 جوان بحرینی تأکید کرد: این احکام سیاسی و انتقام‌جویانه راه را بر هرگونه گفت‌وگو با مخالفان می‌بندد.

حکم اعدام، عیدی حکومت بحرین به شهروندانبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری اللؤلؤة؛ مرکز بازپروری قربانیان شکنجه (الخیام) که مقر آن در بیروت قرار دارد، با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد: حکومت بحرین در اقدامی زشت و خطرناک در روزهایی که مصادف با جشن میلاد حضرت مسیح(ع) به‌عنوان نماد محبت و همزیستی است، حکم اعدام شش تن از شهروندانی که در معرض شکنجه‌های وحشیانه‌ای قرار گرفته بودند را صادر کرد.

در این بیانیه با تاکید بر این که این احکام به دور از محاکمه‌ای عادلانه صادر شده و مخالف با همه قوانین بین المللی است، آمده است: حکومت بحرین با این اقدام ثابت کرد که همچنان همه راه‌های مذاکره سیاسی با مخالفان صلح‌آمیز مدنی را بسته است.

مرکز الخیام ضمن محکوم ساختن صدور این احکام ظالمانه صادره از دستگاه قضایی که فاقد استقلال است، اقدامات حقوقی بین‌المللی برای پایان دادن به اعدام‌های انتقام‌جویانه در بحرین را خواستار شد.

این مرکز همچنین از زید بن رعد، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواست، حکومت بحرین را به پایبندی به اصول محاکمه عادلانه و نظارت‌های بین‎المللی وادار کرده و صدور این احکام خودسرانه را در سی و هفتمین نشست شورای حقوق بشر و همه محافل بین‌المللی مطرح کند/.

یادآور می‌شود، دادگاه نظامی بحرین در جلسه روز شنبه (۴ دی‌ماه) ۶ جوان را به اتهام واهی طراحی نقشه برای ترور خلیفه بن احمد آل‌خلیفه، فرمانده ارتش بحرین به اعدام محکوم کرد.

یادآور می‌شود، مقر مرکز بازپروری قربانیان شکنجه(خیام) در بیروت قرار داد و این مرکز یک سازمان غیردولتی و عضو شبکه جهانی مبارزه با شکنجه  و شورای بین‌‌المللی قربانیان شکنجه است /.

captcha