تربیت بیش از ۵۴ هزار حافظ قرآن کریم در گیلان
کد خبر: 3676808
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴

تربیت بیش از ۵۴ هزار حافظ قرآن کریم در گیلان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به برگزاری کلاس های حفظ قرآن کریم در استان از ابتدای سال ۹۱ اظهار کرد: تا کنون ۵۴ هزار و ۶۲۴ نفر در رشته های مختلف حفظ قرآنی ثبت نام و تحت آموزش های لازم قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به ثبت نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم گفت: ۵۴ هزار و ۶۲۴ نفر از ابتدای سال ۹۱ تا کنون در رشته های مختلف حفظ قرآنی ثبت نام و تحت آموزش های لازم قرار گرفتند.

 وی ادامه داد: این تعداد حافظ در ۶۸۲ کلاس در بقاع متبرکه و ۱۸۵کلاس خارج از بقاع متبرکه تحت آموزش های ۵۴۸ مربی، حفظ قرآن کریم را فرا گرفتند.

 حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه ۲۵ هزار و ۱۸۶ نفر در آزمون های پایانی شرکت کردند تصریح کرد: از این تعداد، ۱۱ هزار و ۹۳ نفر موفق به دریافت گواهینامه تائید حفظ قرآن از این اداره کل شدند.

 وی از شرکت ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در کلاس های حفظ قرآن طی سال جاری خبر داد و اظهار کرد: این تعداد در ۳۶۱ کلاس درس، حفظ قرآن کریم را زیر نظر ۳۳۰ مربی فرا می گیرند.

 علیزاده بااشاره به برگزاری دوره های آموزش تکمیلی برای مربیان گیلانی افزود: تاکنون حدود ۲۰۰ مربی تحت آموزش های تکمیلی در مرکز تخصصی تربیت مربی حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف و امورخیریه در شهر مقدس قم قرار گرفتند.

 وی تصریح کرد: در راستای ارتقای مهارت کلاس‌داری مربیان، آشنایی با روش های تدریس و همچنین فراگیری تخصصی مباحث صوت و لحن، کارگاه های یک روزه در شهرستان های استان برگزار و یا در حال برگزاری است.

 علیزاده خاطرنشان کرد: این کلاس ها از اول آبان سال جاری در شهرستان‌های استان و با استفاده از اساتید با تجربه و خبره آغاز شده است.

captcha