جزئیات مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویی در امارات
کد خبر: 3676817
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰

جزئیات مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویی در امارات

گروه بین‌الملل: چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی «قرآن و سنت نبوی» جایزه دانشگاه «قاسمیه» شارجه امارات، دی‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

امارات؛ میزبان چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی «قرآن کریم و سنت نبوی»به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری الشارقة 24؛  این مسابقات در دو بخش «حفظ قرآن» و «سنت نبوی» و با حضور دانشجویان دختر و پسر امارات و کشورهای مختلف جهان برگزار خواهد شد.

حفظ کامل قرآن، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 5 جزء و سنت نبوی رشته‌های مختلف این مسابقات است که دانشجویان در آن‌ها به رقابت می‌پردازند.

رشاد سالم، مدیر دانشگاه قاسمیه شارجه در این باره گفت: جایزه بین‌المللی «قرآن و سنت نبوی» این دانشگاه نتیجه تلاش‌ یک تیم کاری یکپارچه است که توانست این مسابقات را از سطح محلی و منطقه‌ای به یک رقابت بین‌المللی تبدیل کند.

وی افزود: کمیته برگزارکننده جایزه بین‌المللی قرآن و سنت نبوی دانشگاه قاسمیه در تلاش است که دانشجویانی از کشورهای مختلف جهان در این رویداد بین‌المللی حضور داشته باشند.

رشاد سالم در ادامه با اشاره به این که کشور امارات و به‌ویژه در شهر شارجه مؤسسات مختلفی در زمینه‌های قرآنی فعالیت دارند، گفت: در سال جاری میلادی، حاکم شارجه دانشکده تخصصی «قرآن کریم» وابسته به دانشگاه «قاسمیه» شارجه افتتاح کرد.

وی گفت: این دانشکده تخصصی اهتمام ویژ‌ه‌ای به قرآن و علوم مرتبط با قرآن همچون قرائات، تفاسیر و موضوعات تخصصی قرآنی دارد/.

captcha