اعلام زمان برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن ایران/ تغییرات این دوره
کد خبر: 3676836
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷

اعلام زمان برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن ایران/ تغییرات این دوره

گروه مسابقات: زمان برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران به همراه برخی از تغییرات اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، زمان برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران اعلام شد که بر اساس آن این مسابقات روز 30 فروردین ماه 1397 مصادف با دوم شعبان 1439 هجری آغاز می‌شود.
این مسابقات به مدت هشت روز ادامه داشته و روز ششم اردیبهشت‌ماه سال آینده پایان خواهد یافت. مسئولان برگزاری مسابقات با اینکه به طور قطعی اعلام نکرده‌اند که این رقابت‌ها در مصلای تهران برگزار خواهد شد یا خیر؛ اما به احتمال زیاد مصلی امسال نیز میزبان این مسابقات خواهد بود.
از جمله شرایطی که برای این مسابقات در نظر گرفته شده و نسبت به سال گذشته نیز دچار تغییر شده است می‌توان به «عدم شرکت در مسابقات جمهوری اسلامی ایران در سه سال گذشته» اشاره کرد. سال قبل این محدودیت دو سال در نظر گرفته شده بود.
همچنین در این دوره افرادی که در مسابقات ایران رتبه‌های اول تا پنجم را کسب کرده باشند، حق شرکت در هیچ دوره‌ای از مسابقات را نخواهند داشت. سال قبل نیز این محدودیت پنج سال در نظر گرفته شده بود. به این معنی که افرادی که رتبه‌های اول تا پنجم مسابقات را کسب می‌کردند تا پنج سال حق شرکت در مسابقات را نداشتند.
از دیگر شرایط تعریف شده برای شرکت‌کنندگان می‌توان به برخورداری از تابعیت و ملیت کشور اعزام‌کننده و توانایی قرائت قرآن با رعایت کامل اصوات و احکام تجوید و صوت و لحن اشاره کرد.
آخرین مهلت دریافت مدارک شرکت‌کنندگان نیز 15 بهمن‌ماه امسال اعلام شده است. همچنین اعلام شده که فقط شرکت‌کنندگان رشته‌های نابینایان می‌توانند یک نفر همراه داشته باشند.

در مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران سیدمصطفی حسینی در رشته قرائت تحقیق، مصطفی اصفهانیان در رشته حفظ کل قرآن کریم و حکیمه نصیری، حافظ کل قرآن به عنوان نمایندگان کشورمان در مسابقات آقایان و بانوان انتخاب شده‌اند.

یادآور می‌شود، سال گذشته برای نخستین بار مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان، طلاب علوم دینی، بانوان و دانش‌آموزان همزمان برگزار شد که امسال به دلیل برگزاری دوسالانه مسابقه دانش‌آموزان، شاهد این رقابت‌ها نخواهیم بود.

captcha