تکنولوژی‌ و فناوری‌های روز باید در خدمت ترویج دین خدا باشد
کد خبر: 3676992
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷

تکنولوژی‌ و فناوری‌های روز باید در خدمت ترویج دین خدا باشد

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: انسان براساس الطلف الهی توانست با تحقیق و پژوهش به تکنولوژی‌ها دست یابد، لذا باید از این فناوری در راستای ترویج دین خدا بهره ببریم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از دفتر امام‌جمعه اصفهان، آیت الله طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امروز در هفدهمین همایش سراسری انجمن‌های اسلامی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت‌های تابعه که به میزبانی اصفهان برگزار شد، اظهارکرد: امام حسن عسکری (علیه اسلام) فرمودند: اگر انسانی در دینش تقوی داشته باشد و در گفتارش صادق باشد و در امانت، خیانت نکند و با مردم با حسن خلق رفتار کند و مردم بگویند این شیعه است، مرا خوشحال کرده‌اید.
وی پیشرفت‌های ارتباطی را یکی از افتخارات انقلاب اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: با اینکه سال‌ها صنعت تلفن در دنیا استفاده می‌شد تا قبل از انقلاب فقط 850 هزار خط تلفن ثابت داشتیم و مردم برای دریافت خط تلفن گاهی 10 سال در نوبت بودند.
نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: به حمدالله پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران نیز همپای تکنولوژی جهانی در زمینه ارتباطات پیشرفت کرد تا جایی که الان تقریبا به اندازه همه مردم خط تلفن همراه واگذار شده است.
وی همه این پیشرفت‌ها را مرهون الطاف الهی دانست و گفت: به لطف خدا انسان توانست با تحقیق و پژوهش به این تکنولوژی‌ها دست یابد، لذا باید از این فناوری در راستای ترویج دین خدا بهره ببریم.
امام‌جمعه اصفهان خاطر نشان کرد: زمانی بود که اگر می‌خواستی یک جلد از کتابی را بخوانی باید به سفرهای طولانی می‌رفتی و با مشقت‌های بسیار به آن نسخه از کتاب دست پیدا می‌کردی و اگر قرار بود تبلیغی انجام شود، سختی و گرفتاری‌های بسیاری داشت، لیکن در حال حاضر همه ما می‌توانیم از طریق اینترنت و فضای مجازی با همه دنیا ارتباط داشته باشیم و برای ترویج اسلام تلاش کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: این پیشرفت و سرعت حجت را بر همگان تمام کرده است و دیگر بهانه‌ای برای کوتاهی وجود ندارد.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد افزود: تکنولوژی و فضای مجازی هم مانند بسیاری از نعمت‌های خدا دو بعد مثبت و منفی دارد، همانطور که با چشم و زبان می توان حمد الهی را گفت، می‌توان گناه نیز انجام داد، لذا باید تلاش کنیم که این امکانات موجبات گسترش فساد را فراهم نکند.
وی با بیان این مطلب که هیچ پدر عاقلی چاقو را در اختیار کودک خود قرار نمی‌دهد تا خودش به خطر آن پی ببرد، افزود: ارتقای فرهنگ مردم در جهت استفاده بهینه از تکنولوژی جدید کاری لازم و ضروری است، اما از آنجایی که اصلاح، تغییر یا ایجاد فرهنگ بسیار زمان بر است، باید از قوانین صلبی نیز در کنار آن استفاده کرد تا مبادا این بستر زمینه گسترش فساد در جامعه شود.
نماینده مجلس خبرگان رهبری به روایتی از امرالمؤمنین (ع) اشاره کرد و گفت: موجودات سه دسته اند: برخی مانند فرشتگان عقل محض هستند و برخی چون حیوانات شهوت محض، لذا انسان موجود مرکبی است که عقل و شهوت را با هم دارد و باید با تقوی افسار آنها را به دست گیرد.
وی ادامه داد: تا زمانی که افراد به آن درجه از عقل و تقوی دست پیدا نکرده‌اند، حکومت باید مانند پدری دلسوز عمل کند و جلوی ترویج مطالب مفسده انگیز را بگیرند.
نماینده ولی فقیه در استان به روایت معصوم (ع) اشاره کرد و گفت: در آخر الزمان نگه داشتن دین مانند نگه داشتن گلوله آتش در کف دست است، سؤال شد چه کنیم فرمودند این این ذکر را زیاد بگویید: یا اَللَّهُ یا رَحْمنُ یا رَحِیمُ یا مُقَلِّبَ القُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلی دِینِکَ»؛ ای خداوند، ای رحمان، ای مهربان، ای دگرگون کننده دل ها، دل مرا بر دینت پایدار کن.

captcha