دومین جشنواره سراسری شعر نهج‌البلاغه برگزار می‌شود
کد خبر: 3677129
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴

دومین جشنواره سراسری شعر نهج‌البلاغه برگزار می‌شود

گروه فرهنگی: مدیر بنیاد قرآن و نهج‌البلاغه اصفهان از برگزاری دومین دوره جشنواره سراسری شعر نهج‌البلاغه با عنوان «بهشت بیان» خبر داد.

به گزارش خبر گزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، محسن ناصحی، دبیر جشنواره سراسری شعر قرآن، عصر دیروز چهارشنبه در اختتامیه اولین دوره سراسری شعر قرآن که در اتاق بازرگانی استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: کنگره سراسری شعر قرآن به‌همت عزیزان قرآن دوست در بنیاد قرآن و نهج‌البلاغه اصفهان برگزار شد.

این شاعر آیینی کشور ادامه داد: این جشنواره کاملا به صورت مردمی برگزار شده و ارگان‌هایی هم که در برگزاری این جشنواره به ما کمک کردند، کمک‌شان به صورت داوطلبانه بوده است.

ناصحی در خصوص انگیزه و اهداف برگزاری این جشنواره، گفت: پس از برگزاری اولین جشنواره شعر نهج‌البلاغه تصمیم گرفتیم همانطور که برای عترت کار ادبی انجام داده‌ایم، برای قرآن نیز یک کار ادبی انجام دهیم.

وی ادامه داد: بیش از 200اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که از بین این 200 اثر، 5 اثر به عنوان آثار برگزیده و 5 اثر دیگر به عنوان آثار شایسته تقدیر، معرفی شدند.

همچنین مدیر بنیادقرآن و نهج‌البلاغه اصفهان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «قرآن را با زبان شعر معرفی کنید»، گفت: براساس این فرمایش مقام رهبری بود که هسته اولیه برگزاری جشنواره شعر قرآن برگزار و فراخوان آن اعلام شد.

مسعود رجایی از برگزاری دومین دوره جشنواره سراسری شعر نهج‌البلاغه با عنوان بهشت بیان خبر داد و افزود: این جشنواره با هدف تبیین اهمیت و جایگاه نهج البلاغه پس از قرآن، نقش محوری توحید و عدالت در نهج‌البلاغه و اهمیت الگو پذیری از فرامین امام علی(ع) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: شاعران آیینی سراسر کشور می‌توانند برداشت‌های معرفتی خود را در قالب شعر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. اشعاری که به ترجمه ظاهری از خطبه و سخنان نهج‌البلاغه پرداخته باشند، مورد داوری قرار نمی‌گیرند.

وی با بیان اینکه هر شاعر می‌تواند سه اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کند، افزود: گروه‌های مختلف سنی نیز می‌توانند آثار خود را درباره موضوعات اعلام شده درهر قالب‌ شعری مد نظر خود ارسال کنند.

رجایی با بیان اینکه این جشنواره در اوایل اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود، گفت: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره نیز تا پانزدهم فروردین‌ماه است.

captcha