چرا نسل جوان دین‌گریز شدند/ تکریم استاد توسط «حاج ولی» +صوت و عکس
کد خبر: 3677149
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
سیدمحسن خدام حسینی عنوان کرد:

چرا نسل جوان دین‌گریز شدند/ تکریم استاد توسط «حاج ولی» +صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: سیدمحسن خدام حسینی با بیان اینکه قرآن کتاب حیات است و با قرآن باید گرم و شیرین شویم، گفت: همان‌گونه که در آیه 3 سوره حجر آمده است که کفار به مسلمان باید غبطه بخورند، مسلمان باید پر از شیرینی، حرکت و سازندگی باشند که اصلا نشود عاشقش نشد.

چرا نسل جوان، دین گریز شدند؟/ تکریم استاد توسط «حاج ولی»+صوت و عکس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن سیدمحسن خدام حسینی، قاری بین‌المللی و پیشکسوت قرآن ۶ دی ماه از ساعت ۱۸ الی ۲۱ در مسجد جامع ابوذر واقع در میدان ابوذر (فلاح) با حضور قاریان و حافظان ممتاز برگزار شد.

در ابتدای جلسه، خدام حسینی با بیان اینکه همه دنیا و آخرت یک نقطه بیشتر نیست، گفت: تمام مواد عالم از نقطه شروع می‌شوند و به نقطه ختم می‌شوند. نقطه چیست؟ تمام عالم حجم است و حجم به معنای ترکیب سطوح است. سطح از تداوم خط‌ها تشکیل شده است و خط، از نقطه شروع شده است.

این پیشکسوت قرآنی ادامه داد: در معقولات یک نقطه آغاز که به آن فکر می‌گوییم، مبدا حرکت ذهنی می‌شود. تمام اشکال عالم، یک شکل استثنایی کامل به نام دایره دارند. دایره کامل‌ترین و جامع‌ترین شکل هندسی است. پرگار که دایره را ترسیم می‌دهد، دو پا دارد و یک پایش تکان نمی‌خورد. اگر من امشب بتوانم پای ثابت شما را در نقطه مرکزی ثابت کنم، کار خودم را کردم. تنها دعای واجب مسلمان اینست که خدایا من در نقطه مرکزی روح خود که در من دمیدی ثابت باشم و «اهدنا الصراط المستقیم» باشم.

چرا نسل جوان، دین گریز شدند؟/ تکریم استاد توسط «حاج ولی»+صوت و عکس

سیدمحسن خدام حسینی با بیان اینکه تمام تربیت قرآنی در دو آیه سوره مبارکه غافر آیات ۳۸ و ۳۹ است که می‌فرماید: «وَقَالَ الَّذِی آمَنَ یَا قَوْمِ اتَّبِعُونِ أَهْدِکُمْ سَبِیلَ الرَّشَادِ، یَا قَوْمِ إِنَّمَا هَٰذِهِ الْحَیَاةُ الدُّنْیَا مَتَاعٌ وَإِنَّ الْآخِرَةَ هِیَ دَارُ الْقَرَارِ» گفت: ما در هستی یک موجود دو زیست هستیم. یک زیست دنیای و یک زیست آخرتی داریم. در زیست دنیایی، ما هر چیزی را برای چیز دیگر می‌خواهیم و در نتیجه همیشه بی‌قراریم؛ لذا اسمش می‌شود متاع، یعنی ابزار و خودش هدف نیست. اگر جان جان جانان را پیدا کنید، آرام پیدا می‌کنید و در همین جهان ابزار می‎ توانید لحظات آخرتی داشته باشید. هر آنچه فکر می‌کنید هستید، جعلی است، مثل چشمتان که ته استکانی می‌شود، گوشت، سمعکی می‌شود، کمرت، خمیده می‌شود و.... همه چیز در زیست دنیایی مطلوب لغیره است.

با رسیدن به ساعت ۱۹:۳۰ کرسی تلاوت نفحات القرآن که بنا بود در مسجدی دیگر با تلاوت حاج، ولی الله پوراحمدی، پیشکسوت قرآنی کشورمان و جانباز ۸ سال دفاع مقدس برگزار شود، بنا بر در خواست حاج ولی برای تکریم استاد خویش و موافقت سید محسن خدام حسینی، صد و هشتاد و دومین کرسی نفحات در جلسه سید محسن خدام حسینی برگزار شد. حاج ولی به مناسبت ایام میلاد حضرت عیسی (ع)، آیاتی از از سوره مبارکه مریم را تلاوت کرد و همزمان با تلاوت حاج ولی، صفحه اینستاگرام nafahat.video@ به صورت زنده، این تلاوت را پخش کرد.

چرا نسل جوان، دین گریز شدند؟/ تکریم استاد توسط «حاج ولی»+صوت و عکس

پس از تلاوت پوراحمدی، سیدمحسن خدام حسینی به ادامه سخنان تربیتی خود پرداخت و گفت: چرا مردم از دین و دینداران خوششان نمی‌آید. چون باحال نیستند. دین اگر گرم نمی‌کند و شور ایجاد نمی‌کند، نسل جوان سمتش نمی‌آیند. دینی که بوی مردگی بدهد و زندگی‌ساز نباشد، به درد قبرستان می‌خورد. قرآن، کتاب حیات است. با قرآن باید طوری ما روشن و گرم و شیرین باشیم، همان‌گونه که در آیه ۳ سوره حجر آمده است که کفار به مسلمان باید غبطه خورد. مسلمان باید پر از شیرینی و حرکت و سازندگی باشد که اصلا نشود عاشقش نشد. دینی که نمی‌تواند لحظه لحظه شور و نشاط ایجاد کند، باید در آن دین شک کرد.

در پایان جلسه، مسعود سیاف‌زاده، قاری و حافظ کل ممتاز کشورمان، دقایقی به تلاوت آیاتی از سوره مبارکه مدثر پرداخت و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفت.

در ادامه گزارش تصویری جلسه و تلاوت ها ارائه می‌شود.

 ولی الله پوراحمدی

کد
مسعود سیاف زاده
کد

 

مطالب مرتبط
captcha