دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خوسف برگزار شد
کد خبر: 3677150
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳

دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خوسف برگزار شد

گروه اجتماعی: دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خوسف با حضور امام جمعه، فرماندار و دیگر اعضا در محل دفتر امام جمعه خوسف برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خوسف به دعوت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور امام جمعه، فرماندار و دیگر اعضای شورای فرهنگ عمومی در دفتر امام جمعه شهرستان خوسف برگزار شد.

عارف قاسمی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان خوسف در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط دبیرخانه شورا و پیگیری در خصوص روند اجرای مصوبات جلسه قبل، اظهار کرد: اعضاء و مدیران دستگاه‌های اجرایی با برنامه‌ریزی دقیق و مستمر در عملیاتی شدن گفتمان‌سازی فرهنگ کار، سرمایه گذاری و اشتغال، توسعه و حمایت مشاغل خانگی در سطح شهرستان تاثیر بسزایی داشته‌اند.
حجت‌الاسلام شاهبیگی، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان خوسف نیز در این جلسه بیان کرد: مسئله فرهنگ جوامع یکی از مهم‌ترین مسائل در جامعه اسلامی است و خواستار اهتمام ویژه مدیران درحاکم نمودن روح فرهنگی در جامعه اسلامی هستیم.
وی خاطر نشان کرد: فرهنگ غالب در هرجامعه‌ای نقش بسیار سازنده و مهمی در نحوه و سبک زندگی افراد ایفا می‌کند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان خوسف با اشاره به اینکه ازدواج اسلامی مقدمه‌ای برای تحقق و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در هر جامعه است، افزود: فراهم کردن کلاس‌های مشاوره قبل و بعد از ازدواج برای آموزش مهارت‌های زندگی مرتبط با دین با حضور جامعه روحانیت در عرصه‌های اجتماعی در نهادینه کردن فرهنگ قرآنی از جمله راهکارهای ترویج و سوق دهی جامعه به سوی فرهنگ اسلامی است.
محمد شفیعی، فرماندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان خوسف نیز در این جلسه با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: شناسایی و معرفی داشته‌های مادی و معنوی شهرستان که سرمایه عظیم و ریشه در فرهنگ و آداب و سنن مردم منطقه دارد، بسیار مهم است.
وی خواستار فرهنگ سازی و نگاه جدی در حفظ داشته‌های مادی و معنوی شهرستان خوسف در راستای ارتقاء جایگاه مناسب شهرستان شد.
گفتنی است؛ برنامه ریزی در خصوص فرهنگ سازی مراسم ازدواج به سبک زندگی ایرانی - اسلامی از مهم‌ترین مصوبات این جلسه شورا بود.

 

captcha