ختم قرآن جلسه امام حسن عسکری(ع) در شام میلاد حضرت(ع) +صوت و عکس
کد خبر: 3677161
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵

ختم قرآن جلسه امام حسن عسکری(ع) در شام میلاد حضرت(ع) +صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: ختم قرآن کریم در جلسه قرآن سیدمرتضی پورایوانی، قاری و مدرس قرآن با حضور اساتید قرآنی عبدالرسول عبایی، ابراهیم آهور، حمود متقی پناه، طالب مرکزی، حیدر میرزایی، رضا جوشقانی و سعید حاجیان برگزار شد.

ختم قرآن جلسه امام حسن عسکری(ع) در شام میلاد حضرت(ع)+صوت و عکس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ختم قرآن کریم چهارشنبه، ۶ دی همزمان با شام میلاد امام حسن عسکری(ع) از ساعت ۲۰ الی ۲۲:۳۰ در جلسه قرآن سیدمرتضی پورایوانی، قاری و مدرس قرآن با حضور کربلایی های مقیم تهران و اساتید قرآنی عبدالرسول عبایی، ابراهیم آهور، حمود متقی پناه، طالب مرکزی، حیدر میرزایی، رضا جوشقانی و سعید حاجیان برگزار شد.

در این جلسه اعضا به تلاوت سوره‌های پایانی قرآن کریم پرداختند و پس از تلاوت، هدیه‌ای ارزشمند به یادبود از دست سیدمرتضی پورایوانی دریافت می‌کردند. پورایوانی در خلال تلاوت‌ها سوالی را مطرح کرد و گفت: «نکوص در قرائت» یعنی چه؟ نکوص در قرائت یعنی وقتی قاری به ترتیب سوره‌های قرآن را می‌خواند، نمی‌تواند بازگردد و سوره‌های قبلی را بخواند. مثلاً نمی‌شود ابتدا سوره کوثر را خواند و بعدش سوره قدر را تلاوت کرد. فقط در زمانی نکوص مجاز می‌شود و آن هم زمانی است که قاری به سوره حمد برگردد و سپس سوره دیگری را بخواند.

ختم قرآن جلسه امام حسن عسکری(ع) در شام میلاد حضرت(ع)+صوت و عکس
با رسیدن به سوره توحید، همه حاضران در جلسه، سه مرتبه این سوره را جمع‌خوانی کردند و رسوم قدیمی مجالس ختم قرآن را زنده کردند. پورایوانی با بیان اینکه یکی از سوره‌های با فضیلت قران، سوره توحید است گفت: اگر کسی سوره توحید را سه مرتبه بخواند، معادل ثواب یک ختم قرآن را دارد.
پورایوانی همچنین یادی از مرحوم حاج تقی داودی کرد که در ختم قرآن دفعه قبل حضور داشت و با تشویق های خودش، این محفل را گرم می‌کرد.
پس از پایان ختم قرآن، قاریان ممتاز به تلاوت مجلسی آیات پرداختند و فضای جلسه را تغییر دادند.

ختم قرآن جلسه امام حسن عسکری(ع) در شام میلاد حضرت(ع)+صوت و عکس

پورایوانی در خلال تلاوت این قاریان ممتاز گفت: امام حسن عسکری(ع) در حدیثی برای مومنین 5 علامت می‌شمارد که یکی از آنها «الجهر ببسم الله الرحمن الرحیم» است. خواندن بسمله علامت تشیع است؛ لذا از قاریان تقاضا دارم که هنگام وصل سوره‌ها به یکدیگر، بسمله را بگویند.
برحسن اتفاق و تصادف، مراسم ختم قرآن جلسه سیدمرتضی پورایوانی، همزمان با روز تاسیس این جلسه در 24 سال قبل با نام جلسه قرآن امام حسن عسکری(ع) با روز میلاد ایشان واقع شده بود.

جلسه قرآن سیدمرتضی پورایوانی چهارشنبه‌ها در خیابان وحدت اسلامی، چهارراه ابوسعید، اول ۱۵ خرداد، کوچه جمشیدی، کوچه نجفی‌منش، پلاک ۸۲ واقع شده است. همچنین پورایوانی، شب‌های جمعه از ساعت ۱۹ الی ۲۲ در حسینیه کربلایی‌های مقیم تهران واقع در: چهارراه گلوبندک جلسه‌داری می‌کند.

در ادامه تلاوت ها و گزارش تصویری این جلسه ارائه می‌شود.

علی فرهادی

کد
سیدمحمدهادی قاسمی
کد
captcha