اعتراض نماینده فلسطین در سازمان ملل به تصمیم گواتمالا در رابطه با قدس
کد خبر: 3677297
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴

اعتراض نماینده فلسطین در سازمان ملل به تصمیم گواتمالا در رابطه با قدس

گروه بین‌الملل: نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد خواستار تلاش بخش های مختلف این سازمان بین المللی برای حمایت از اجماع تاریخی بین المللی در رابطه با قدس شد.

اعتراض نماینده فلسطین در سازمان ملل  به تصمیم گواتمالا در رابطه با قدسبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری النشرة؛ ریاض منصور نماینده فلسطین در سازمان ملل با ارسال نامه‎هایی به انتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، مجمع عمومی و شورای امنیت، نسبت به تصمیم گواتمالا در رابطه با انتقال سفارت خود از تل آویو به قدس اعتراض کرد.

وی در این نامه‎ها با اشاره به موافقت 14 دولت عضو شورای امنیت با قطعنامه محکومیت اقدام دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، خواستار حمایت از اجماع تاریخی جامعه بین‌الملل در رابطه با قدس و بر اساس آنچه در قطعنامه‌های شورای امنیت و نشست عمومی آمده است، شد.

منصور با بیان این که تصمیم گواتمالا قانونی نیست و نمی‌تواند اجرای قوانین بین‌المللی را تغییر دهد، تصریح کرد: این گونه تصمیمات موجب تقویت سیاست‌ها و تدابیر غیر قانونی اسرائیل در این شهر و دیگر بخش ه‌ای فلسطین اشغالی می‌شود.

وی چنین تصمیماتی را همراهی با رژیمی که بر پایه اشغالگری بنا شده است و کمک به گریز آن از مجازات و مانعی برای دستیابی به صلح توصیف کرد.

نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد، تصمیم گواتمالا را تحریک آمیز خواند و جامعه بین‌الملل را به تاکید مجدد بر اجرای قطعنامه‌ها و بررسی فوری این مسأله  فراخواند.

captcha