عده‌ای سند تحول بنیادین را با 2030 اشتباه گرفته‌اند/آموزش جنسی در مدارس موضوعیت ندارد
کد خبر: 3677299
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
فولادوند:

عده‌ای سند تحول بنیادین را با 2030 اشتباه گرفته‌اند/آموزش جنسی در مدارس موضوعیت ندارد

گروه اجتماعی: مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مرکزی با ابراز تأسف از اینکه برخی سند تحول بنیادین را با سند 2030 اشتباه گرفته‌اند گفت: موضع رسمی آموزش‌و‌پرورش درباره سند 2030 دیدگاه رهبری است آموزش‌وپرورش به هیچ وجه آموزش جنسی به محصلین ارائه نداده، نمی‌دهد و نخواهد داد.افرادی که معلمان را به بی اخلاقی متهم می‌کنند گویا با جغرافیای نظام اسلامی ایران آشنا نیستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، شهریار فولادوند، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مرکزی، عصر پنجشنبه، 7 دی‌ماه، در نشستی با روسا و معاونان آموزش‌وپرورش استان که در خانه معلم اراک برگزار شد گفت: سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش با سند 2030 هیچ گونه شبهاتی ندارد، سند تحول، سند جامعی است که به تمام عرصه‌های تربیتی توجه کرده است.
وی تصریح کرد: آموزش‌وپرورش برای انتخاب معلمان و دبیران در سطوح مختلف تحصیلی دقت و حساسیت لازم را به خرج می‌دهد. محتوای دروس و تمام نکات تربیتی و به کارگیری شده در این مرکز آموزشی مطابق سند تحول بنیادین است.
فولادوند تاکید کرد: آموزش‌وپرورش با تشکل‌های غیردولتی و NGOها ارتباط خاصی ندارد و در همین راستا هیچ سمن یا مؤسسه‌ای در مدارس ورود پیدا نمی‌کند مگر دستگاه‌هایی همچون بسیج دانش آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی و هلال احمر که فعالیت آنها در حوزه آموزش‌وپرورش و پیرو خط مشی این مرکز آموزشی باشد.
این مقام مسئول با ابراز تأسف از اینکه برخی سند تحول بنیادین را با سند 2030 اشتباه گرفته‌اند، اظهار کرد: موضع رسمی آموزش‌و‌پرورش درباره سند 2030 دیدگاه رهبری است، فرمایش معظم له در اجرای این سند فصل الخطاب همه دیدگاه‌هاست و جز فرمایش ایشان در مورد این سند هیچ سختی پذیرفتنی نیست.
وی بابیان اینکه سند تحول بنیادین در نظام آموزش‌وپرورش شامل مجموعه‌ای از اقدامات اساسی و راهبردی است، تشریح کرد: مسیر فعالیت این نهاد آموزشی را سند تحول بنیادین که مورد تأیید رهبری است مشخص می‌کند. مسایل مربوط به علم، فناوری، اجتماع، زیست محیطی و... همه در سند تحول ذکر شده است. برای تحقق چشم انداز سند تحول باید تمام دستورات و سیاست‌های مندرج با جدیت دنبال شود.
فولادوند اضافه کرد: در راستای سند تحول بنیادین و به منظور رصد و ارزیابی نظام آموزش‌های کشورهای مختلف پیشنهاد شد تعدادی از کارشناسان به کره سفر کنند تا نظام آموزشی این کشور را از نظر میدانی در رابطه با نظام کار آفرینی مورد تحقیق قرار دهند و نقاط مثبت را در کشور عملیاتی کنیم.
وی در ادامه تأکید کرد: برخی به اشتباه، استان مرکزی را استان پایلوت سند 2030 می‌دانند و اعزام کارشناسان به خارج از کشور را در همین راستا عنوان می‌کنند، همین جا با قاطعیت اعلام می‌کنم موضع رسمی آموزش‌وپرورش درباره سند 2030 همان موضع رهبری است این سند ملغی الاثرست و هیچ موضوعیتی ندارد. مبنای کار ما فقط سند طرح تحول بنیادین است.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان با ابراز نارضایتی از انتشار اخبار غیرواقعی در مورد عملکرد معلمان، اظهار کرد: فعالیت معلمان پاک و شفاف است. انتشار این اخبار به دلیل عدم اطلاع از وظایف معلمان سخت کوش است. آموزش‌وپرورش استان توسط مردم متعهد و دلسوز اداره می‌شود. آموزش‌وپرورش به هیچ وجه آموزش جنسی به محصلین ارائه نداده، نمی‌دهد و نخواهد داد.
فولادوند اضافه کرد: افرادی که معلمان را به بی اخلاقی متهم می‌کنند گویا با جغرافیای نظام اسلامی ایران آشنا نیستند. معلمان متعهد و دلسوز پاسبان ارزش‌های انقلاب و دوران دفاع مقدس هستند، آموزش جنسی در هیچ یک از مدارس موضوعیت ندارد. نظام تربیت جنسی با وجود تفاوت 180 درصدی با آموزش جنسی تنها به دلیل وجود تشابهات نیز ارائه نمی‌شود.
فولادوند ادامه داد: آموزش‌وپرورش بزرگترین نهاد آموزشی است که بیشترین ارتباط را با تمام اقشار مردمی دارد، کجای فرهنگ اسلامی تخریب، جای امر به معروف و نهی از منکر را گرفته است. بهتر نیست به جای تخریب و تهمت، پیشنهاد و نقد سازنده مطرح شود. آموزش‌وپرورش از هر نوع انتقاد و پیشنهاد اصولی و سازنده استقبال می کند اما تهمت و تخریب نه.
وی با اشاره به اینکه استان مرکزی مجری بخشی از سند تحول بنیادین است، از اجرای طرح کار آفرینی در مدارس استان خبر داد و گفت: این طرح در 18 مدرسه اراک، خمین و ساوه در سطوح تحصیلی متوسطه اول و دوم و مقطع ششم ابتدایی اجرایی می‌شود. هدف از اجرای این طرح در مدارس حرفه آموزی صرف نیست تنها هدف ما این است که به دانش‌آموزان ابعاد کارآفرینی را آموزش دهیم تا در دوران جوانی بتوانند انسان‌هایی خلاق و کارآفرین باشند.

captcha