وقف بهترین الگوی اقتصاد مقاومتی و ماندگارترین صدقه جاریه است
کد خبر: 3677421
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱

وقف بهترین الگوی اقتصاد مقاومتی و ماندگارترین صدقه جاریه است

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان ، بهترین الگوی اقتصاد مقاومتی و ماندگارترین صدقه جاریه را وقف دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان 7 دی در همایش آموزشی مبلغان بومی استان سمنان، با بیان اینکه بخصوص در استان سمنان، مردم رویکرد بسیار مثبتی به امور خیریه دارند اظهار کرد: در این استان حدودپنج هزار و 250 موقوفه و همچنین 150 تا 160 امامزاده و بقعه متبرکه وجود دارد و ما باید از این ظرفیت بسیار خوب استفاده کنیم.

 وی با تاکید بر اینکه در استان سمنان با نیت‌های مختلف، موقوفاتی با توجه به نیازهای استان ایجادشده که هدف ما از این اقدام، احیای سنت نبوی بوده است متذکر شدد: 60 درصد موقوفات استان سمنان با نیت عزاداری اباعبدالله الحسین (علیه السلام) است که اولویت‌های قرآنی و علمی ازجمله مسائلی است که واقفان باید به آن توجه کنند.

 واحدی با بیان اینکه وقف دارای جنبه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و بسیاری بخش‌های دیگر است گفت: هر موضوعی که در جامعه وجود دارد، پشتوانه آن وقف است.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به برگزاری نخستین جلسه آموزشی مبلغان بومی استان در این استان یاداور شد: در برنامه های آینده در نظر داریم برای مبلغان بومی پرونده تشکیل دهیم و از وجودشان در روزهای آخر هفته در برنامه‌هایی که در بقاع متبرکه داریم، استفاده شود.

منبع: خبرگزاری شبستان

captcha