طلاب در بهره‌گیری از فضای مجازی مراقب باشند
کد خبر: 3677521
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
آیت‌الله هادوی تهرانی:

طلاب در بهره‌گیری از فضای مجازی مراقب باشند

گروه حوزه‌های علمیه: استاد تفسیر حوزه علمیه گفت: طلاب امروز در معرض خطر زیادی هستند؛ قبلا در حد گعده طلبگی در فیضیه دور هم بودیم ولی الان اشکالش متنوع شده و در تلگرام و ... این امکان فراهم است و اگر کسی یک کلمه بگوید جمع کردن این یک کلمه در عالم فضای مجازی که به دنیا منتشر می‌شود، سخت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله مهدی هادوی تهرانی، در ادامه مباحث تفسیری سوره زمر در مدرسه آیت‌الله العظمی گلپایگانی گفت: بهشت را نمی‌توان با مفاهیمی که ما داریم توصیف کنیم بلکه فقط تقریری از آن بیان می‌شود؛ این که قرآن فرمود نهرهایی از زیر باغ‌های آن جاری است تقریری است که ما براساس قرآن ارائه می‌دهیم.

وی افزود: براساس آیات این سوره، نتیجه تقوا، مانند یک قانون فیزیکی و طبیعی، بهشت است؛ البته این مرتبه از بهشت؛ یعنی«غرف من فوقها غرف» مرتبه نازل و تنعمات ظاهری است و مرتبه رضای الهی،  مرتبه والایی از بهشت است.

هادوی تهرانی بیان کرد: برای اهل آتش و اهل بهشت، مراتبی وجود دارد که بسته به میزان ایمان و کفر انسان دارد ولی حتما این وعده الهی، حق است؛ لذا بهشتیان در بهشت، غرف مبنیه و کفار نیز سایبان‌هایی از آتش دارند.

این استاد تفسیر حوزه علمیه ادامه داد: دنیا همیشه سختی‌های خاص خود را دارد ولی اشکال این سختی‌ها تغییر می‌کند؛ گاهی زمینه‌های بی‌تقوایی زیاد می‌شود و اینکه انسان بتواند تقوا را حفظ کند مشکل است.

وی تاکید کرد: یکی از چیزهایی که تقوا را با مشکل مواجه می‌کند، زبان است؛ در روایات داریم که زبان به اعضاء می‌گوید چگونه صبح کردید؟ و اعضاء می‌گویند بخیر، اگر تو بگذاری؛ ما طلاب امروز در معرض خطر زیادی هستیم؛ قبلا در حد گعده طلبگی در فیضیه دور هم بودیم ولی الان اشکالش متنوع شده و در تلگرام و ... این امکان فراهم است و اگر کسی یک کلمه بگوید جمع کردن این یک کلمه در عالم فضای مجازی که به دنیا منتشر می شود سخت است.

هادوی تهرانی بیان کرد: باید ببینیم چه مقداری باور داریم که باید در آن دنیا پاسخ سخنان‌مان را بدهیم؛ به همین دلیل گاهی آیت‌الله بهاءالدینی به اعلام حوزه می‌فرمودند که باور کنیم خدایی هست و همین مسئله باعث تعجب ما بود ولی حقیقتی است که از سوی ایشان مطرح می‌شد.

captcha