پایان سومین مسابقات قرآنی پاكستان+عکس
کد خبر: 3677557
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
به همت رایزنی فرهنگی كشورمان برگزار شد؛

پایان سومین مسابقات قرآنی پاكستان+عکس

گروه بین‌الملل: سومین دوره مسابقات سراسری حفظ و قرآن كریم پاكستان، به همت رایزنی فرهنگی كشورمان در اسلام‌آباد برگزار شد.

پایان سومین مسابقات قرآن پاكستان/ راه‌یابی قاری و حافظ برتر به مسابقات اوقافبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ سومین دوره مسابقات سراسری قرآن كریم پاكستان 6 دی‌ماه در دو رشته حفظ كل و قرائت پاكستان، به همت رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد و با همكاری وزارت امور مذهبی دولت پاكستان و مؤسسه صوت‌القراء العالمیه پاكستان، در سالن اجتماعات وزارت امور مذهبی و هماهنگی بین‌المذاهب دولت پاكستان برگزار شد.

در این دور از مسابقات، علاوه بر داوران بین‌المللی پاكستان، محمدجواد كاشفی، از قاریان و داوران برجسته اعزامی كشورمان نیز حضور داشت. در مرحله پایانی و نهایی مسابقات حفظ و قرائت قرآن كریم 14 نفر از حافظان و قاریان برتر از ایالت‌های پاکستان در اسلام‌آباد به رقابت پرداختند.

مراسم افتتاحیه مسابقات حفظ و قرائت قرآن كریم با تلاوت محمدجواد كاشفی، قاری برجسته بین‌المللی كشورمان كه به همت مرکز بین‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به كشور پاكستان اعزام شده است، آغاز شد.

سپس شهاب‌الدین دارایی، رایزن فرهنگی ایران در پاكستان نکاتی را در خصوص فضایل و ارزش یادگیری و بهره‌مندی از علوم قرآنی در آینه آیات مبارک کلام الهی بیان كرد.

وی سخنان خود را با  تلاوت آیه «وَنَزَّلْنَا عَلَیكَ الْكِتَابَ تِبْیانًا لِّكُلِّ شَیءٍ وَهُدًى وَرَحْمَةً وَبُشْرَى لِلْمُسْلِمِینَ: و اين كتاب را كه روشنگر هر چيزى است و براى مسلمانان رهنمود و رحمت و بشارتگرى است بر تو نازل كرديم»(نحل/89) آغاز و در ادامه اظهار كرد: تنها راه نجات و برون‌رفت از بحران‌های کنونی كه بشریت با آن روبرو شده است، تمسك به قرآن است.

وی افزود: تمام عقب‌ماندگی‌های ما به ویژه عقب‌ماندگی معنوی به دلیل دوری و فاصله گرفتن از قرآن كریم است. قرآن کریم یك نسخه شفابخش و نسخه تمام‌عیار برای درمان بیماری‌های اخلاقی و معنوی به شمار می‌رود.

دارایی ادامه داد: قرآن کتاب هدایت و شفابخش متقین است؛ چون طاغیان و ظالمین به فرموده قرآن جز خسارت، چیزی عایدشان نمی‌شود؛ بنابراین در درجه اول ما باید خود را با تقوای الهی مزین كنیم و خود را با دستورات و معارف قرآن آراسته كنیم. کسانیکه انس با قرآن دارند به تبعیت از خالق یکتا، مخلوقات الهی به ویژه انسان را نیز دوست دارند.

وی اظهار امیدواری كرد كه در این مرحله از مسابقات، نمایندگان شایسته از جامعه قراء و حفاظ پاکستان برگزیده و به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تهران اعزام شوند.

اسامی نفرات برتر سومین دوره مسابقات قرآن کریم پاکستان بدین شرح است:

رشته حفظ کل قرآن: نفر اول حافظ محمد ایوب از منطقه وزیرستان جنوبی، نفر دوم حافظ عمیر از ایالت بلوچستان و نفر سوم حافظ شكیل احمد، از ایالت پنجاب.

رشته قرائت: نفر اول قاری محمد عمر از ایالت خیبر پختونخواه، نفر دوم قاری عبدالله خالد از ایالت بلوچستان و نفر سوم قاری گلزار احمد از ایالت پنجاب.

در پایان این مراسم جوایزی در بین نفرات برتر در رشته‌های حفظ و قرائت توزیع شد. همچنین نفرات اول در رشته حفظ و قرائت توانستند به مسابقات بین‌المللی قرآن در تهران راه یابند.

بنا بر اعلام این گزارش، سید صداقت علی، قاری برجسته و بین‌المللی،  محمد آصف سروری، قاری برجسته و استاد قرآنی و اكرام‌الله محسن، قاری برجسته از كشور پاکستان و محمدجواد كاشفی، قاری برجسته و بین‌المللی از ایران اعضای هیأت داوران سومین دوره مسابقات سراسری قرآن پاكستان بودند.

گفتنی است، مرحله مقدماتی مسابقات در ماه‌های گذشته در ایالت‌های سند (كراچی)، پنجاب (لاهور)، بلوچستان (كویته)، خیبرپختونخواه (پیشاور)، مناطق گیلگت بلتستان (اسكردو) و كشمیر آزاد (مظفرآباد) با حضور قراء و حافظان كل قرآن كریم این ایالت‌ها تحت نظارت داوران ممتاز پاکستانی برگزار شد و نفرات اول و دوم در دو رشته حفظ و قرائت از هر ایالت انتخاب و برای شركت نهایی در مسابقات راهی اسلام‌آباد شدند و در این دوره حضور یافتند/.

پایان سومین مسابقات قرآن پاكستان/ راه‌یابی قاری و حافظ برتر به مسابقات اوقاف

 

پایان سومین مسابقات قرآن پاكستان/ راه‌یابی قاری و حافظ برتر به مسابقات اوقاف

 

پایان سومین مسابقات قرآن پاكستان/ راه‌یابی قاری و حافظ برتر به مسابقات اوقاف

 

مطالب مرتبط
captcha