یادواره شهید دریاقلی سورانی (ناجی آبادان) و 41 شهید روستای یانچشمه برگزار شد
کد خبر: 3677824
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸

یادواره شهید دریاقلی سورانی (ناجی آبادان) و 41 شهید روستای یانچشمه برگزار شد

گروه حماسه و جهاد: یادواره شهید دریاقلی سورانی و 41 شهید والامقام روستای یان چشمه با حضور گسترده مردم شهید پرور شهرستان بن، روستای یانچشمه، معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد استان، رئیس بنیاد شهرستان بن و مسئولین استانی و شهرستانی در سالن ورزشي روستای یانچشمه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، به نقل از ایثار واحد چهارمحال و بختیاری؛ یادواره شهید دریاقلی سورانی "ناجی آبادان" و 41 شهید والامقام روستای یان چشمه برگزار شد.
این یادوراه با حضور گسترده مردم شهید پرور شهرستان بن، روستای یانچشمه، معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد استان، رئیس بنیاد شهرستان بن و مسئولین استانی و شهرستانی در سالن ورزشي روستا برگزار شد.
سخنران یادواره آیت اله اسلامیان نماینده استان چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری بود که به اهمیت یوم اله نهم دی پرداخت.
وی افزود اگر می خواهیم مدیون خون شهدا از جمله شهید دریاقلی سورانی که از افتخارات ایران و جهان اسلام است نباشیم باید نظام ، جامعه، دانشگاه، مدارس، بخش های اقتصادی و همه و همه عطر معنویت و ارزش های الهی و خدا پرستی در آنها مشخص باشد و از در و دیوارش آثار شهدا پیدا باشد.
نماینده استان چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد اگر گذشت، بصیرت و لحظه شناسی این شهید والامقام نبود و دشمن آبادان را اشغال کرده بود چه هزینه های سنگینی به نظام جمهوری اسلامی وارد می شد که شاید جبران آن به این راحتی نبود پس باید مردم و مسئولین قدردان این رشادتها باشند و با مطالعه وصیت نامه شهدا و استخراج مطالب آنها و ارائه آن به جامعه شاهد جامعه ای باشیم که ارزش های شهدا در آن جاری باشد.
پایان بخش یادواره تجلیل و تقدیر از خانواده های معظم شهدای روستا بود.
شایان ذکراست: "شهید دریاقلی سورانی" متولد سال 1325 روستای یانچشمه از توابع شهرستان بن استان چهارمحال و بختیاری است که با هوشمندی و ایثار و اقدام به موقع خود،نقشه دشمن بعثی در حمله و اشغال شهر آبادان در سال 1359 را با شکست مواجه کرد.

captcha