کاهش 24 درصدی حوادث در خراسان جنوبی
کد خبر: 3678243
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹

کاهش 24 درصدی حوادث در خراسان جنوبی

گروه اجتماعی: مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی با اشاره به انجام سه هزار و 860 مورد بازرسی از کارگاه‌های استان گفت: در این مدت حوادث 24 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی و به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی، محمد سنجری اظهار کرد: در راستای تحقق اهداف فصل چهارم قانون کار (حفاظت فنی و بهداشت کار ) و به منظور نظارت برحسن اجرای قانون کار و ضوابط مربوط به حفاظت فنی و آیین نامه های ایمنی مرتبط، سه هزار و ۸۶۰ مورد بازرسی از کارگاههای مشمول قانون کار استان در 9 ماهه سال 1396 انجام گرفته است.
وی افزود: از این تعداد 2416 مورد بازرسی مربوط به حفاظت فنی و ایمنی کارگاه‌ها و 1444 مورد نیز در زمینه پیگیری مسائل مرتبط با حقوق، مزایا، بیمه و رصد واحد های مشکل دار استان بوده است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خاطر نشان کرد: با توجه به ضرورت موضوع در زمینه ارتقای ایمنی در دو بخش ساختمان و معدن در سال جاری نیز برنامه ویژه ای در این خصوص تدوین و در برنامه زمانبندی بازرسی از کارگاهها نیز گنجانده شده به طوری که از مجموع بازرسی های انجام شده، یک هزار و ۹۷ مورد بازرسی مربوط به کارگاههای پر خطر استان بوده که 796 مورد از این بازرسی‌ها از دو بخش ساختمان و معدن بوده است.

سنجری یادآور شد: به منظور اثر بخشی بازرسی ها، نظارت و پیگیری دقیق ابلاغیه های رفع نقص صادر شده به کارگاههای مشمول در دستور کار قرار دارد و در همین راستا 17 نفر کارفرمای ناقض قوانین کار و دستورالعمل های ایمنی به مراجع قضایی معرفی و شش کارگاه نیز در دو بخش ساختمان و معدن تعطیل شده است.

 

captcha