مستند زیر پوست عربستان امشب از تلویزیون پخش می‌شود
کد خبر: 3678317
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰

مستند زیر پوست عربستان امشب از تلویزیون پخش می‌شود

گروه هنر: «زیر پوست عربستان» مستندی درباره ظلم و بی عدالتی آل سعود و اعتراضات گسترده اقشار مختلف این کشور علیه خاندان سعودی، امروز، 11 دی ماه از شبکه افق پخش می‌شود.

 مستند زیر پوست عربستان امشب از تلویزیون پخش می‌شود

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)؛ از صدا و سیما، مستند «زیر پوست عربستان سعودی» به کارگردانی جیمز جونز داستان واقعیت‌ها در عربستان بوده، کشوری که ظاهرا بر مبنای قوانین دینی اداره می شود ولی حقیقت چیزی جز این است.
جامعه فعلی این کشور و استبداد رژیم آل سعود، فقر و تبعیض برآمده از این خاندان و سختی‌هایی که بر مردمان این کشور در سرزمین وحی تحمیل می‌شود، موضوعاتی هستند که در این فیلم به آنها پرداخته شده است.
داستان از آنجا شروع می شود که 23 سپتامبر 1932 میلادی، عبدالعزیز بن سعود با حمایت انگلیسی‌ها خود را سلطان عربستان نامید و حکومت موروثی آل سعود را آغاز کرد اما بعد از او جانشینانش با کمک و حمایت آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و با در دست داشتن تمام امور حساس کشور، ثروت های نجومی حاصل از فروش نفت و گاز را بدون حضور هر گونه نهاد انتخابی و یا نظارت مردمی در اختیار خود گرفتند.
گفت‌و‌گو با کارشناسان بین‌المللی در مورد اقدامات اخیر آل‌سعود از جمله اعدام شیخ نمر از دیگر بخش‌های این مستند به شمار می‌رود.
زیر پوست عربستان سعودی توسط جیمز جونز تهیه و کارگردانی شده و قرار است ساعت 18 امروز، 11 دی ماه از شبکه افق پخش شود.

captcha