آغاز مرحله دوم تصویربرداری مستند «مشعل سبز»
کد خبر: 3678344
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲

آغاز مرحله دوم تصویربرداری مستند «مشعل سبز»

گروه هنر: مرحله دوم تصویربرداری مستند «مشعل سبز» به کارگردانی سیدرضا صافی در عسلویه آغاز شد.

آغاز مرحله دوم تصویربرداری مستند «مشعل سبز»

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در مرحله دوم تصویربرداری مستند «مشعل سبز» بخش‌های دراماتیک و صحنه‌های بازسازی شده تصویربرداری می‌شود این فیلم مستند که به فرآیند خاموش‌سازی مشعل‌های فاز اول مجتمع گازی پارس جنوبی می‌پردازد، آخرین مراحل تصویربرداری خود را طی می‌کند.

در این گزارش آمده؛ در سال ۱۳۹۵ مهندسین ایرانی موفق به خاموش‌سازی مشعل‌های فاز اول مجتمع پارس جنوبی شدند. طراحی این فرآیند که در نوع و شیوه خود قابل انتقال و کپی‌برداری در سطح جهانی است، برای اولین‌بار در تاریخ صنعت نفت و گاز ایران، توسط مهندسین داخلی طراحی و اجراء شده است.

صافی کارگردان این فیلم در توضیح شیوه روایت این اثر مستند داستانی چنین می‌گوید: علی‌رغم نام این مستند و موضوع آن‌که فضایی کاملاً صنعتی را به ذهن متبادر می‌کند، تلاش کرده‌ایم تا نقش عامل انسانی در مواجهه با دغدغه‌‌های زیست محیطی را که اصل قضیه و هدف فیلم است پررنگ‌تر کنیم. همچنین توازنی منطقی میان ترسیم منافع درازمدت (توسعه پایدار) و منافع میان مدت (توسعه ضروری زیرساختهای اقتصادی کشور) را برای بیننده این اثر تشریح کنیم.

صافی در ادامه اظهار امیدواری کرد که انعکاس سینمایی چنین پروژه مهم زیست محیطی باعث تداوم روند این حرکت شد. وی امیدوار است تا ظرف سال‌های آتی تمامی مشعل‌های آلاینده در منطقه پارس جنوبی خاموش شدند.

کارگردان فیلم سینمایی «بالابان» در مورد این پروژه ادامه می‌دهد: این پروژه علی‌رغم این‌که برای اولین بار در تاریخ صنایع نفت و گاز ایران رخ داده است، اما تاکنون انعکاس رسانه‌ای مناسبی نداشته است؛ لذا برای فراگیر شدن آن و همچنین تشویق مدیران این صنعت که تمامی ریسک‌های این پروژه خلاقانه را پذیرفتند، نیاز به حرکتی جدی و کار در زمینه تولیدات سینما و تلویزیون مشهود است.

در این گزارش آمده؛ براساس برنامه‌‌ریزی‌های انجام شده، قرار است که این فیلم مستند اردیبهشت‌ماه سال ۹۷ همزمان با اولین سالگرد خاموش سازی این مشعل‌ها، رونمایی شود.

captcha