جلسات قرآن را خالی نگذاریم
کد خبر: 3678888
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶
سبزعلی، پیشکسوت قرآنی:

جلسات قرآن را خالی نگذاریم

گروه جلسات و محافل: محمدحسین سبزعلی با اشاره به اینکه قاری باید در معنای آیات دقت کند، تصریح کرد: برای تلاوت قرآن باید از عمر خرج کرد و شبانه‌روز تمرین داشت؛ در دوران جوانی هر شب در دو جلسه قرآن شرکت می‌کردم، اما این همت الان در میان جوانان کمتر دیده می‌شود.

کار قرآنی مقطعی نیست، همیشگی است/تفاوت جوانان قرآنی امروز با گذشته+صوت و عکس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن محمدحسین سبزعلی، پیشکسوت قرآنی و قاری بین‌المللی کشورمان، شب گذشته، 12 دی  از ساعت ۱۸ الی ۲۱ در حسینیه بنی فاطمه واقع در تهران، خیابان امیرکبیر، قبل از چهار راه سرچشمه با حضور قرآن‌آموزان از سنین مختلف و از نقاط مختلف تهران برگزار شد.

در این جلسه هر کدام از اعضا، آیاتی از جزء مربوطه را تلاوت کردند و سبزعلی نکات صوتی و لحنی و تجویدی آنها را متذکر می‌شد. همچنین در جلسه شب گذشته، رمضانعلی محقق از پیشکسوتان قرآنی کشورمان نیز حضور داشت و به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت. رمضانعلی محقق از پیشکسوتان قرآنی است که در اولین دوره مسابقات قرآن پس از پیروزی انقلاب اسلامی مقام کسب کرد و به حج تمتع اعزام شد.

سبزعلی در خلال تلاوت‌های قرآن‌‌آموزان با اشاره به اینکه سن قرآن‌آموزی در اوایل دوران مقطع ابتدایی است، گفت: یادگیری تلاوت قرآن کریم هر چه از آن سن بگذرد و سن بالا برود، قرآن‌آموز ضرر کرده است. اما این به آن معنا نیست که اگر از سن ابتدایی بگذرد، دیگر نمی‌توان تلاوت قرآن را یاد گرفت.

سبزعلی با استناد به حدیث «اطلبوالعلم من المهد الی اللحد» تصریح کرد: تا آخر عمر باید به‌دنبال کسب علم و یادگیری رفت. اما یادگیری قرآن در سنین پائین، باعث پیشرفت‌های بیشتری می‌شود. معمولاً نوجوان‌هایی که والدینشان، آنها را در سنین پایین به جلسات قرآن می‌آورند، موفقیت‌های بیشتری کسب می‌کنند.

جلسات قرآن را خالی نگذاریم + صوت و عکس

این قاری بین المللی با اشاره به اینکه قاری باید در معنای آیات دقت کند، تصریح کرد: قرآن را به گونه‌ای بخوانید تا مستمعین منقلب شوند. برای تلاوت قرآن باید از عمر خرج کرد و شبانه‌روز تمرین کرد. کارهای قرآنی همیشگی است و مقطعی نیست. ما قبل از انقلاب شبی دو جلسه قرآن می‌رفتیم. اما جوانان امروزی کمتر حوصله حضور در این جلسات را دارند.

سبزعلی ادامه داد: پیشکسوتان و سالخوردگان جلسه می‌دانند که هرچه پول و مقام به دست بیاوریم، بدون قرآن به درد نمی‌خورد همین که تلاوت قرآن را استماع می‌کنید، جسم و روحتان را جلا می‌دهید.

یادآور می‌شود، جلسه قرآن محمد‌حسین سبزعلی، یکشنبه‌ها(نیمه اول سال قبل از اذان مغرب و نیمه دوم سال بعد از اذان مغرب) در مسجد سادات اخوی واقع در میدان شهدا، خیابان مجاهدین اسلام، خیابان ایران، دوشنبه‌ها از ساعت ۲۱ تا ۲۲:۳۰ در خیابان پیروزی، خیابان دوم نیروهوایی، خیابان فرعی ۲۲/۱، پلاک ۱۱ برگزار می‌شود. جلسه قرآن دیگر این قاری بین‌المللی، سه‌شنبه‌ها(نیمه اول سال دو ساعت قبل از اذان مغرب و نیمه دوم سال، بعد از نماز مغرب و عشاء) در حسینیه بنی‌فاطمه واقع در چهارراه سرچشمه، خیابان امیرکبیر برگزار می‌شود.

در ادامه تلاوت‌های این جلسه ارائه می‌شود.

 رمضانعلی محقق

کد
محمدمهدی بیگی
کد

 

مطالب مرتبط
captcha