گرامیداشت بیست و سومین سالگرد شهادت شهید ستاری
کد خبر: 3678964
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶

گرامیداشت بیست و سومین سالگرد شهادت شهید ستاری

گروه جهاد و حماسه: مراسم بیست و سومین سالگرد شهادت سرلشکر منصور ستاری با حضور مسئولان لشکری و کشوری برگزار شد.

گرامیداشت بیست و سومین سالگرد شهادت شهید ستاری

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)؛ به نقل از روابط عمومی نیروی هوایی ارتش، مراسم گرامیداشت بیست و سومین سالگرد شهادت امیر سرلشکر شهید منصور ستاری فرمانده فقید نیروی هوایی ارتش و 11 تن از همرزمان آن شهید والامقام صبح امروز چهارشنبه ۱۳ دی ماه در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری برگزار شد.
در این مراسم دکتر سورنا ستاری فرزند شهید و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، حجت الاسلام والمسلمین جلیلی صفت جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش، حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی رییس اداره عقیدتی سیاسی این نیرو، همرزمان شهید ستاری و جمعی از خانواده‌های شهدا حضور داشتند.
در این مراسم با اهدای هدایایی از خانواده‌های شهدا تجلیل شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدجلیلی صفت جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در این مراسم،شهید ستاری را مصداق بارز کار جهادی دانست و گفت: شعار این شهید ما می‌توانیم بود.
وی اظهار کرد: به فرموده قرآن کریم همه انسان‌ها طعم مرگ را خواهند چشید، اما چه بهتر است که مرگ ما با شهادت در راه خدا رقم بخورد.
وی با اشاره به جایگاه شهید ستاری و دیگر قهرمانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: نهاجا مدیون شهید ستاری و همرزمان شهیدش است، چرا که او کم حرف می‌زد و بسیار عمل می‌کرد.
جلیل صفت ادامه داد: شهادت شهید ستاری و همرزمانش ضایعه‌ای جبران ناپذیر و خسارتی بسیار بزرگ و سنگین برای ما بود چرا که افکار بلند، علم و دانش شهید ستاری با شهادت او دفن شد.
وی با اشاره به اینکه در شرایط معمول و متداول همه یکسان هستند، اما در دگرگونی‌های جامعه، در فتنه‌ها و جنگ‌ها است که جوهره وجودی انسانها آشکار و نمایان می‌شود، افزود: شهید ستاری و همرزمانش این جوهره و غیرت را در دوران دفاع مقدس از خود نشان دادند.
جلیلی صفت با تاکید به این موضوع که شهید ستاری برنامه زیادی برای نیروی هوایی داشت، بیان داشت: کسی که بخواهد موفق باشد، باید تقوا و علم را هم‌زمان داشته باشد و شهید ستاری نمونه بارز فرمانده عالم متخصص دانشمند، باهوش و از همه مهمتر مومن و با تقوا بود.
وی ادامه داد: شهید ستاری با وجود آنکه دریایی از علم ودانش بود اما همواره تواضع و فروتنی در رفتار ایشان نمایان بود، اما فعل و رزم شهید ستاری در میدان نبرد هم دوست و هم دشمن را مبهوت خود می‌کرد.
جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه یکی از شعارهای شهید ستاری «ما می توانیم بود»، خاطر نشان کرد: این شهید بزرگوار این شعار مهم را سرلوحه فعالیت خود قرار داده بود و امروز همه کارکنان نیروی هوایی باید از این روحیه شهید ستاری درس بگیرند.
وی در پایان گفت: شهید ستاری در میدان جنگ با طرح‌های تاکتیکی که ارائه می‌کرد توانست ده‌ها جنگنده دشمن را به خاک ذلت بنشاند.

captcha