نخستین همایش بین‌المللی گردشگری حلال در «بالی» اندونزی
کد خبر: 3679129
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷

نخستین همایش بین‌المللی گردشگری حلال در «بالی» اندونزی

گروه بین‌الملل: نخستین همایش بین‌المللی گردشگری حلال 20 تا 22 بهمن ماه در شهر «بالی» اندونزی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری icht؛ این همایش توسط دانشگاه ریاست جمهوری اندونزی با موضوع «گردشگری حلال: به سوی شناخت بهتر و مشاغل بیشتر» برگزار خواهد شد.

عارف یحیی، وزیر گردشگری اندونزی و محمد ناصر، وزیر تحقیقات، فناوری و آموزش عالی این کشور از جمله سخنرانان این همایش بین‌المللی هستند.

در این همایش موضوعاتی مانند گردشگری دینی به عنوان بخشی از گردشگری حلال، گردشگری و غذای حلال، مدیریت گردشگری حلال، اقتصاد و امور مالی گردشگری حلال، چالش‌ها، فرصت‌ها و چشم‌اندازهای گردشگری حلال، نقش صنعت هواپیمایی، هتل‌ها و دانشگاه‌ها در گردشگری حلال و نیز نقش مساجد در گردشگری حلال مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در این همایش محققان و فعالان عرصه گردشگری آخرین یافته‌ها و جریان‌های تجربی، مفهومی و تئوری در زمینه صنعت گردشگری حلال را به اشتراک خواهند گذاشت.

گردشگری حلال یک عرصه جدید در صنعت گردشگری است و به همه فعالیت‌هایی منطق با اصول اسلامی برای جذب بیشتر مسلمانان به گردشگری گفته می‌شود. این صنعت به دلیل سود قابل توجه آن در سال‌های اخیر از سوی بسیاری از کشورها اعم از کشورهای غیر اسلامی مورد توجه قرار گرفته است.

بنابر آمارها، گردشگری حلال در سال 2014 سودی معادل 142 میلیارد دلار داشته و در سال 2020 این رقم به 233 میلیارد دلار خواهد رسید و بخش مهمی از گردشگری جهانی را تشکیل خواهد داد/.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۱۰/۱۵ - ۲۱:۱۸
0
0
در کشورهای اسلامی که طبق دین و آیین اسلام اداره میشود غذای و/یا گردشگری حلال بی معناست و در دیگر کشورها که دین و شریعت آنها غیر از اسلام است حتما از مسلمانها برای غذای حلال بهره مند خواهند شد. بنده پس از دریافت استاندارد حلال که توسط موسسه استاندارد مالزی تدوین شده بود به فارسی برگرداندم و مقدمه ای شد برای تدوین استاندارد حلال. البته استاندارد حلال با توجه به اسلام شیعی تدوین و منتشر شده که از نظر محتوا و مطلب با استاندارد مالزی بسیار متفاوت میباشد .در حال حاضر این استاندارد بعنوان استاندارد ایران ارائه میشود.
captcha