فتنه اخیر جلوه‌ای از عقده‌گشایی‌های آمریکا است/ ضرورت بومی سازی فضای مجازی
کد خبر: 3679223
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
خطیب جمعه تهران:

فتنه اخیر جلوه‌ای از عقده‌گشایی‌های آمریکا است/ ضرورت بومی سازی فضای مجازی

گروه سیاسی: آیت الله سیداحمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران گفت: حوادث اخیر جلوه‌ای از عقده‌گشایی‌های دشمنان به‌ویژه آمریکا است که در ماه‌های اخیر شکست‌های پی در پی در منطقه و از جانب ایران متحمل شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، آیت‌الله سید احمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در خطبه دوم نمازجمعه این هفته تهران (15 دی‌ماه) با اشاره به حوادث اخیر در کشور گفت: من قصد تحلیل حوادث گذشته را نداشتم چون خود مردم تحلیل‌گر هستند و عمق فتنه را می‌شناسند اما باید چند نکته‌ای را در این خصوص عرض کنم چون بصیرت نقش بسیار مهمی در هدایت افراد دارد و وظیفه خطیب جمعه، بصیرت‌افزایی است.

وی در ادامه به تحلیل این حوادث پرداخت و گفت: آن‌‌چه که امروز بر کشور می‌گذرد در واقع جلوه عقده‌گشایی دشمنان به‌ویژه آمریکا بوده که شکست‌های پی در پی در منطقه و از جانب ایران متحمل شده‌اند. این کشورها می‌خواستند اسرائیل جدید در منطقه تشکیل دهند و یا سوریه را تجزیه کنند اما ایران اجازه این کار را به ‌آن‌ها نداد.

خطیب جمعه تهران افزود: در حوادث اخیر اتاق فکرهای دشمنان تصمیم گرفته بودند که از هرات و اربیل سلاح وارد ایران کنند تا در بهمن ماه به عمر نظام اسلامی پایان بخشند اما ما در مقابل این تفاله‌ها ایستادگی کردیم و در این‌جا به صراحت می‌گویم که اگر پایتان را به ایران بگذارید شما را نابود خواهیم کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در تشریح چگونگی شروع اعتراضات گفت: شروع اغتشاشات اول از اعتراضات به حق مردم بود که عده‌ای سعی کردند این اعتراضات به حق را به اغتشاش تبدیل کنند. در ابتدا مالباختگان مؤسسات مالی طلب مال خود را داشتند و در اینجا باید از مسؤلان بپرسم اگر این مؤسسات مجوز داشتند چرا پول آن‌ها این معترضان را باز نمی‌گردانید و اگر هم مجوز نداشتند چرا بلافاصله مانع فعالیت آن‌ها نشدید؟

وی ادامه داد: مردم در اعتراضات به حق خود شعار مرگ بر گرانی سر می‌دهند و برخی کارگران چندماهی می‌شود که حق و حقوق خود را دریافت نکرده‌اند و حق دارند که اعتراض کنند اما مردم عزیر توجه کنند که این اعتراضات باید بر اساس اصل 27 قانون اساسی باشد و روحانیت هم در حمایت از مردم به آن‌ها خواهد پیوست به گونه‌ای که آیت‌الله نوری همدانی هم صریحاً گفتند که حق مردم را بدهید و مسئولان هرچه سریع‌تر دست از بازی‌های جناحی بردارند.

آیت‌الله خاتمی افزود: عده‌ای در حوادث اخیر شعار آزادی سر می‌دادند که باید بگویم در ایران آیا آزادی نیست و آن عده‌ای که دم از آزادی می‌زنند و شعار جانم فدای ایران را سر می‌دهند باید گفت آن‌ها حاضر نیستند جان خود را برای این سرزمین بدهند بلکه حاضرند جان خودشان را برای ترامپ و نتانیاهو فدا کنند.

خطیب جمعه تهران گفت: در تحولات اخیر عوامل ضدانقلاب سوار بر موج معترضین شدند اما مردم بلافاصله بر نیرنگ آن‌ها پی بردند و خط خود را از این ضدانقلاب‌ها جدا کردند و عوامل ضدانقلاب را به نهایت عجز دچار کردند.

وی تاکید کرد: عوامل ضدانقلاب در غرب آموزش دیده بودند که می‌خواستند کشته به جای بگذارند و افراد رذلی بودند که سربازان گمنام امام زمان(ع) و افرادی که نشانه دین داشتند را کشتند و غارت‌گری کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: ما تا به امروز سه فتنه 78، 88 و 96 را داشتیم که وجه تشابه این سه فتنه در آمریکایی وصهیونیستی بودن آن است و سلطنت طلبان هم خودشان را رهبر این فتنه‌ها نامیدند و فکر می‌کردند که می‌توانند نظام را از پای درآورند و به ایران بیایند اما باید این رویا را به گور ببرند.

وی افزود: در این سه فتنه عربستان و آمریکا مسابقه حمایت از فتنه‌گران را داشتند و به نام ملت ایران به ملت خیانت کردند و می‌خواهند زبان خود را زبان ملت معرفی کنند.

خطیب جمعه تهران گفت: اما تفاوتی که فتنه اخیر با دو فتنه گذشته داشته این است که بلافاصله دست  فتنه‌گران رو شد و با کمال وقاحت به پرچم ایران توهین کردند و بحمدالله عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد که در این خصوص اصول‌گرایان، اصلاح‌طلبان و سایرین آن‌را محکوم کردند.

آیت‌الله خاتمی به نقش فضای مجازی در حوادث اخیر اشاره کرد و افزود: در این فتنه فضای مجازی آتش‌بیار معرکه شد اما وقتی فضای مجازی بسته شد، فتنه فروکش کرد. هرچند فضای مجازی یک فرصت است اما تهدید هم می‎‌تواند باشد و باید سریع آن‌را بومی‌سازی کرد. همچنین فضای مجازی‌ای که کلیدش در دستان آمریکا است را نمی‌خواهیم بلکه باید کلید آن در اختیار نظام قرار داشته باشد مثل روسیه که کنترل فضای مجازی در اختیار دولتشان است.

وی در پایان خطبه دوم گفت: از تمامی نیروهای نظامی تشکر می‌کنم که در برابر این فتنه با بردباری و شجاعت ایستادگی کردند و از دستگاه قضایی انتظار داریم که با فریب خوردگان با رفعت برخورد کنند اما به کسانی‌که عوامل آمریکا هستند رحم نکنند.

آیت‌الله خاتمی در خطبه اول نماز جمعه تهران ضمن سفارش مردم به تقوا گفت: اگر در این دنیا می‌خواهید از شر شیاطین در امان بمانید تقوا پیشه کنید. آیه 200 سوره آل عمران، چهار عامل مقاومت، ایستادگی، مرزبانی حکومت اسلامی و تقوا را  ازعوامل موفقیت مسلمانان می‌داند.

وی گفت: تقوا سفارش همه انبیاء الهی است و قرآن کریم مصادیق متعددی را برای تقوا بیان کرده و یکی از آن‌ها فرهنگ جهاد و شهادت است و اهل جهاد با تقوا مأنوس است و به آن افتخار می‌کند.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: اهل تقوا با وحدت و انسجام در برابر دشمنان می‌ایستند و خداوند پشتیبان آن‌هاست. همچنین امیرالمؤمنین(ع) در خطبه 27 نهج البلاغه، جهاد را لباس تقوا می‌داند و آن را زینت دین تلقی می‌کند. علاوه بر آن تقوا تنها برای پرهیز نیست بلکه برای ستیز در برابر دشمنان دین هم مؤثر است.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۱۰/۱۵ - ۱۴:۵۲
0
0
می بایستی مدیران و سهامداران متخلف موسسات مالی نظیر کاسپین و فرشتگان و همدستانشان بواسطه هزینه هایی که به کشور به اشکال و صور گوناگون تحمیل نموده و بنا به گفته تمامی مسئولین نظام یکی از عوامل اصلی گله مندی مردم می باشند مطابق نظر دادستان محترم کل کشور در دادگاهی ویژه و بطور علنی محاکمه شوند.
captcha