همه مسئولان نظام نزدیکی به ولایت‌فقیه داشته باشند
کد خبر: 3679281
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰
علیدادی‌سلیمانی:

همه مسئولان نظام نزدیکی به ولایت‌فقیه داشته باشند

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه کرمان گفت: همه مسئولان نظام باید نزدیکی به ولایت‌فقیه داشته باشند، دشمن برای کشور ما برنامه دارد و از هر فرصتی کمال سوءاستفاده را می‌برد و ما نباید اجازه این فرصت را به آنها بدهیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه کرمان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به آشوب‌های روزهای گذشته با تحلیل مختصری از این وقایع گفت: نخست باید به بسترهای آشوب‌های اخیر پرداخته شود و اینکه کلید آنها از کجا زده شد.
وی افزود: در جریان آشوب‌های اخیر باید دید که چه کسانی وارد شدند، پیاده‌نظام‌های آنها که بودند و چه کسانی عمدا وارد این جریان شدند و از قبل برنامه‌ریزی داشتند، چگونه دشمن اتاق فرمان آشوب‌ها را به دست گرفت و رئیس جمهور آمریکا پیام‌های متعددی در حمایت از آنها داد.
حجت‌الاسلام علیدادی بیان کرد: نظام اسلامی و فرزندان از جان گذشته آن، بخشی از قدرت خود را برای مهار آشوب‌های اخیر گذاشتند و با بصیرت آنها همه آشوب‌ها و اغتشاش‌ها مهار شد و در این جریان از دستگاه‌های انتظامی، قضائی و بصیرت مردم باید قدردانی کرد.
امام جمعه کرمان با بیان اینکه کلید آشوب‌ها را از شعارهای حق زدند، اما فتنه همیشه حق و باطل را با هم ادغام می‌کند تا به هدف خود برسد، گفت: در جریان آشوب‌های اخیر از بیکاری، تبعیض و اقتصاد گفتند، اما آیا تا آخر هم بر همین گفته خود بودند.
وی افزود: مردم ما مطالبات به حقی دارند که مسئولان باید کامل و جامع به آن توجه داشته باشند، مطالبات به حق باید از راه قانونی دنبال شوند، اما در جریان اخیر، دشمن از این مسئله سوء‌استفاده را برد و متأسفانه تسویه حساب‌های داخلی را هم وارد کردند.
حجت‌الاسلام علیدادی تصریح کرد: همه مسئولان نظام باید نزدیکی به ولایت‌فقیه داشته باشند، دشمن برای کشور ما برنامه دارد و از هر فرصتی کمال سوءاستفاده را می‌برد و ما نباید اجازه این فرصت را به آنها بدهیم.
وی اظهارکرد: مردم باید مطالبات به حق خود را از راه قانونی پیگیری کنند و مسؤولان نیز وظیفه دارند که قبل از آن به سراغ مردم رفته و به مشکلات آنها رسیدگی کنند.
امام جمعه کرمان گفت: آشوب‌های اخیر یکی از طرح‌ها و برنامه‌های دشمن بود و با وجود اینکه حجم کمی داشت و به سرعت نیز خاتمه یافت، اما دشمن تبلیغات وسیع و گسترده‌ای از آن برد.
حجت‌الاسلام علیدادی افزود: انگلیس، آمریکا و صهیونیست با پول‌های سعودی‌ها قصد داشتند در کشور مقدس جمهوری اسلامی آشوب به پا کنند.
امام جمعه کرمان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه هواپرستی از گرفتاری‌های بزرگی است که جوامع و حکومت‌ها درگیر آن هستند، بیان کرد: خداوند به طور طبیعی برای انسان امیال و غرائضی قرار داده است، اما اشکال کار از آنجایی به وجود می‌آید که ما به این واقعیت‌ها نگاه افراط و تفریط داشته باشیم.
وی ادامه داد: اینکه انسان نسبت به مال، زندگی، فرزند و ... توجه داشته باشد، بد نیست، اما باید حد آن رعایت شود، نگاه افراطی به این مسائل مشکل‌ساز می‌شود در حالی که توجه به اندازه آنها، انسان را به کمال می‌رساند.
حجت‌الاسلام علیدادی افزود: افراط به زندگی در هوا و هوس ریشه دارد، افزون‌طلبی که از حد خارج شود، هوی و هوس است و از نتایج شوم آن، بی‌خبری و غفلت از خداوند است.
امام جمعه کرمان به اجرای توطئه کشف حجاب توسط رضاخان اشاره کرد و گفت: استکبار جهانی دو مرکز را انتخاب کرد که اسلام را مضحمل کند، یکی به دست آتاتورک که جوانان اهل سنت ترکیه را از اسلام دور کند و دیگری توسط رضاخان در ایران بود.
وی با اشاره به سه مأموریت رضاخان از سوی استکبار تصریح کرد: تعطیلی روضه‌های امام حسین(ع) نخستین ماموریت رضاخان بود و به اندازه‌ای بر روضه‌خوان‌ها و ذاکران هل بیت(ع) سخت گرفتند که بعضا مخفیانه جلسات برگزار می‌شد.
حجت‌الاسلام علیدادی عنوان کرد: دومین مأموریت رضاخان، هجمه به حوزه‌های علمیه و روحانیت بود و اجازه نمی‌داند کسی لباس روحانیت بپوشد و در خاطرات امام خمینی(ره) بخشی از این واقعیت‌ها را می‌توان مطالعه کرد.
امام جمعه کرمان سومین ماموریت رضاخان را کشف حجاب عنوان کرد و اظهارکرد: استکبار از راه‌های نابود کردن تمدن را هجمه به نظام خانواده و در راس آن مادر خانواده می‌داند تا پایانه‌های جامعه را سست کند.
وی تأکید کرد: خداوند به امام عظیم‌الشان این توفیق را داد تا در سال 57 انقلابی به رهبری ایشان به پیروزی برسد که در همه محورهای ارزشی، تلاش بر اجرای احکام دینی باشد.
منبع: ستاد اقامه نماز جمعه استان کرمان

captcha