بصیرت جامعه اسلامی را از انحراف دور نگه می دارد
کد خبر: 3679286
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۹
امام جمعه رشت:

بصیرت جامعه اسلامی را از انحراف دور نگه می دارد

گروه اجتماعی: حجت الاسلام شفیعی زاده با بیان اینکه بصیرت جامعه اسلامی را از انحراف دور نگه می دارد، خاطرنشان کرد: تشخیص حق از باطل به معنی بصیرت و آگاهی است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین شفیعی زاده، امام جمعه موقت رشت روز گذشته، 15 دی در خطبه های نماز جمعه این شهر که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به تاریخ اسلام از ابتدا تا کنون، اظهار کرد: همواره خواص بی بصیرت سعی در سحر و جادو نشان دادن معجزات پیامبران الهی داشتند و آنها را انکار می کردند.

وی بی بصیرتی خواص را عامل انحراف در تاریخ اسلام دانست و افزود: برخی از خواص مردم را از مسیر حق و حقیقت دور می کنند و لذا ائمه معصومین(ع) در راستای گمراهی و بی بصیرتی مسلمانان به شهادت رسیدند.

این کارشناس دینی، با بیان اینکه بصیرت سبب نجات و بی بصیرتی سبب لغزش مردم است، یادآور شد: حضرت عیسی(ع) پیروانش را به پیامبر اسلام(ص) بشارت داد، اما بی بصیرتی خواص مسیحیت موجب شد مسیحیان در زمان ظهور اسلام به پیامبر ایمان نیاورند.

امام جمعه موقت رشت، با بیان اینکه بصیرت جامعه اسلامی را از انحراف دور نگه می دارد، خاطرنشان کرد: تشخیص حق از باطل به معنی بصیرت و آگاهی است. اگر مردم بصیرت داشتند، از وجود امام زمان(عج) محروم نمی شدند.

حجت الاسلام شفیعی زاده، با اشاره به مشکلات بشریت در طول تاریخ، عنوان کرد: مسلمانان نیز به خاطر داشتن دشمنان فراوان گرفتار فتنه ها هستند. انقلاب اسلامی نیز هیچگاه از دشمنی ها و فتنه ها دور نبوده است و از ابتدای انقلاب تا امروز با بصیرت و پشتیبانی مردم از نظام، 20 فتنه را پشت سر گذاشته ایم.

وی با بیان اینکه نورافکن ولایت در غبار فتنه مسیر را برای مردم روشن می کند، گفت: امروز دشمن آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی به دنبال فتنه بزرگتر و شدیدتر از فتنه 88 است لذا می خواهد با کشته سازی و امنیتی کردن فضای کشور آشوب ها و اغتشاشات را مدیریت کند، اما بصیرت مردم این فتنه را نیز خنثی خواهد کرد.

امام جمعه موقت رشت ادامه داد: امروز فتنه گران با آتش زدن پرچم، مساجد و حسینیه ها هویت ضد ملی و ضد اسلامی خود را نشان دادند، اما این نظام شجره طیبه است و با چنین فتنه هایی دچار بحران نمی شود و دشمن نمی تواند مقابل آن بایستد.

حجت الاسلام شفیعی زاده، تمسک به ولایت فقیه را راز موفقیت در برابر فتنه ها دانست و اضافه کرد: مردم با بصیرت در سایه ولایت از انقلاب و نظام حمایت می کنند و کسانی را که به ارزش های انقلاب اسلامی هتاکی کردند، کنار می زنند.

وی خواستار اعمال محدودیت در فضای مجازی به وسیله مسئولان امر شد و گفت: فضای مجازی امنیت ملی ما را تحت تاثیر قرار داده و به راحتی در اختیار دشمن قرار می گیرد.

امام جمعه موقت رشت، با بیان اینکه صدای معترضین واقعی بعد از رفع ناآرامی ها و آشوب ها باید شنیده شود، خاطرنشان کرد: مردم با مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی مواجه هستند، اما اکنون زمان مناسبی برای بیان مسائل خانوادگی درون نظام نیست. مسئولان باید رسیدگی های لازم را نسبت به اعتراضات مردم داشته باشند.

captcha