تدوین درسنامه تخصصی آموزشی «ترتیل» در مهد قرآن
کد خبر: 3679385
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱

تدوین درسنامه تخصصی آموزشی «ترتیل» در مهد قرآن

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: درسنامه آموزش ترتیل قرآن با هدف ایجاد جاذبه‌های قرائت و رعایت تجوید و صحیح خواندن ویژه مربیان و حافظان قرآن از سوی هیئت علمی مؤسسه مهد قرآن تهیه و تدوین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه مهد قرآن، نشست هیئت علمی مؤسسه مهد قرآن با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین فومنی‌الحائری، مؤسس و رئیس هیئت امناء، عبدالرسول عبایی، علی‌اکبر حنیفی، حشمتی، محمدحسین سعیدیان و سید‌محمود چاوشی، مدیر مؤسسه مهد قرآن، محمود کریمی، معاون آموزش این مؤسسه برگزار شد.
طرح درسی آموزش ترتیل قرآن کریم با توجه به عدم وجود منابع جدی آموزشی در سبک‌های ترتیل و استفاده ترتیل استاندارد برای حافظان قرآن در مسابقات کشوری، بین‌المللی، آزمون‌های «ترنم وحی» و تلاوت‌های ماه مبارک رمضان و برای رشد کیفی تلاوت با رعایت نکات تجویدی‌، سرعت و صحیح خواندن، حفظ وقوف، فهم آیات و جملات، تهیه و تدوین شود.
بنا بر این گزارش، برنامه‌ریزی جهت فراهم شدن آموزش جامع قرآن در سامانه مجازی برای همه اعضای هیئت علمی، زمان‌بندی ارتباط اساتید با مربیان و حفاظ کل، از دیگر مصوبات جلسه هیئت علمی مؤسسه مهد قرآن بود.

captcha