تلاش برای آماده‌سازی باغ موزه دفاع مقدس دزفول به منظور افتتاح در دهه فجر
کد خبر: 3679546
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶

تلاش برای آماده‌سازی باغ موزه دفاع مقدس دزفول به منظور افتتاح در دهه فجر

گروه فرهنگی: مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول اعلام کرد: در تلاش هستیم باغ موزه دفاع مقدس دزفول را به مرحله قابل قبولی برسانیم که قابلیت بهره‌برداری و افتتاح را در ایام دهه فجر داشته باشد.

سرهنگ بهزاد جولایی، مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، درباره آخرین اخبار از ساخت باغ موزه دفاع مقدس گفت: سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس چندی پیش اعلام کرد در دهه فجر 10 مرکز فرهنگی دفاع مقدس در کشور به بهره‌برداری می‌رسد که یکی از این مراکز باغ موزه دزفول است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در تلاش هستیم باغ موزه دفاع مقدس دزفول را به مرحله قابل قبولی برسانیم که قابلیت بهره‌برداری و افتتاح را داشته باشد. همه تلاش بنیاد حفظ آثار و شهرداری دزفول که مسئولیت یادمان شهدا را به عهده دارد این است که کار به مرحله‌ای برسد که قابلیت بهره‌برداری پیدا کند.

سرهنگ جولایی گفت: قرارداد با هنرمندان و طراحانی که بناست اثری از خود در باغ موزه به نمایش بگذارند بسته شده و در حال تجهیز محتوایی موزه هستیم. هنرمندانی از سراسر کشور در موضوعات‌ مختلف از قبیل دزفول و شمال استان خوزستان در دفاع مقدس، مقاومت و پایداری و انقلاب قرار است آثار خود را تولید و در این موزه قرار دهند.

مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول درباره یادمان هشت شهید گمنام دفاع مقدس نیز گفت: مرحله سفت‌کاری یادمان شهدا تمام شده است و نماکاری آن در حال انجام است. محوطه‌سازی و قراردادن مکان‌هایی که بناست دو موشک ساخت ایران (موشک 18 متری سجیل و موشک 12 متری زمین به زمین) در آن نصب شود، انجام شده، فونداسیون آنها ریخته شده و قرار است هوافضای سپاه این موشک‌ها را در پارک موزه نصب کند. فضاهای پیرامون یادمان شهدا و آب‌نماهایی که مشخص شده است و آجرفرش کردن محوطه نیز در دست انجام است.

وی ادامه داد: تجهیز محتوایی محوطه بیرونی که یک بخش آن مربوط به جهادسازندگی است که قرار است فعالیت‌های خود را در جنگ در این محوطه به نمایش بگذارد. این آثار به صورت دائمی در اختیار مردم برای بازدید خواهد ماند.

سرهنگ جولایی همچنین افزود: بعضی استادان دانشگاه جندی شاپور طراحی‌های اولیه‌ای برای زیرزمین باغ موزه در دست انجام دارند که اگر کامل شد، اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول درباره تجهیز محتوایی باغ موزه گفت: مشاور طرح، طراحی برای تجهیز محتوای داخل موزه تعریف کرده است که بر همان اساس کار در حال انجام است؛ هنرمندان آثار خود را در قالب‌های مختلف در زمینه‌ دفاع مقدس و مقاومت دزفول ارائه می‌دهند. این آثار در موضوعاتی مثل پیشینه دزفول، مقاومت مردمی، شخصیت‌های علمی، فرهنگی و مذهبی شهرستان و ... هستند. نقشه‌ای از دزفول که نقاط موشکی دزفول را کامل مشخص می‌کند، فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس، موشک‌باران در دزفول، زندگی مردم پس از موشک‌باران، نمایش نمازجمعه دزفول که باصلابت در جنگ برگزار می‌شود، نقش آیت‌الله قاضی به عنوان امام جمعه دزفول و موضوعات مختلف دیگر که حدود 60 اثر هستند، توسط هنرمندان در حال طراحی و تولید هستند و در موزه‌آرایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

captcha