معممین نباید به بهانه شاد کردن مردم از آلات موسیقی استفاده کنند
کد خبر: 3679581
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹
استفتاء ایکنا؛

معممین نباید به بهانه شاد کردن مردم از آلات موسیقی استفاده کنند

کانون نبأ: دفتر آیت‌الله العظمی علوی گرگانی به استفتاء پیامکی با موضوع اینکه آیا روحانیت جایز است در ملأ عام یا خلوت همراه با آلات موسیقی به جهت جذب جوانان و خوشحال کردن مردم اقدام به چنین کارهایی کنند؟ پاسخ دادند که سؤال و پاسخ در ادامه می‌آید.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، آیت‌الله العظمی علوی گرگانی، مرجع عالیقدر جهان تشیع به استفتاء پیامکی با موضوع اینکه آیا روحانیت جایز است در ملأ عام یا خلوت همراه با آلات موسیقی به جهت جذب جوانان و خوشحال کردن مردم اقدام به چنین کارهایی کنند؟ پاسخ دادند که سؤال و پاسخ در ادامه می‌آید.

سؤال: سلام علیکم آیا روحانیت جایز است در ملأ عام یا خلوت همراه با تنبک و گیتار و تنبور و ... آواز با ترجیع، چهچه و ... بخواند و به جهت جذب جوانان و خوشحال کردن مردم‌هایی که آسیب‌هایی به عنوان زلزله و ... برای آنها پیش آمده این کار حلال است ؟برخی از معممین اخیرا همراه با آلات موسیقی به عنوان شاد کردن و جذب اقدام به چنین کارهایی می‌کنند و در مجالس کنسرت نیز شرکت می‌نمایند آیا جایز است؟

پاسخ دفتر آیت‌العظمی علوی گرگانی بدین شرح است:

 با سلام استفاده از اینگونه آلات حرام است و حرمت آن برای قشر روحانی که الگوی دینی جامعه هستند بیشتر می‌باشد کسی حق ندارد حرام الهی را بهانه شادی دل مردم حلال کند.

علیرضا برومند

captcha