ارسال یک هزار و 207 اثر به دبیرخانه جشنواره ملی «مبارزه با مفاسد اقتصادی»
کد خبر: 3679648
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶
رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان خبر داد:

ارسال یک هزار و 207 اثر به دبیرخانه جشنواره ملی «مبارزه با مفاسد اقتصادی»

گروه اجتماعی: جعفری، با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی مطبوعات با محوریت مبارزه با مفاسد اقتصادی به میزبانی بسیج رسانه گیلان، یادآور شد: یک هزار و 207 اثر به دبیرخانه این جشنواره ملی از سراسر کشور ارسال شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، محسن جعفری، رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان عصر امروز، 16 دی در اختتامیه نخستین جشنواره ملی مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری و تحلیلی که با موضوع «مبارزه با مفاسد اقتصادی» در سالن اجتماعات نیروی انتظامی استان گیلان در رشت برگزار شد، میرزا کوچک خان جنگلی را اولین شهید رسانه دانست و اظهار کرد: میرزا صاحب امتیاز روزنامه جنگل با چاپ سنگی بود.

وی شهیدان میرزا کوچک خان جنگلی، انصاری، اسحاقی، ثابت قدم، اخوان، نشرودکل، کوچک زاده و سیرت نیا را هشت شهید بسیج رسانه گیلان دانست و افزود: شهید مدافع حرم، سید اسماعیل سیرت نیا سیدالشهدای بسیج رسانه و شهید شاخص بسیج رسانه استان گیلان در سال 96 است.

جعفری با اشاره به اقدامات بسیج رسانه گیلان از ابتدای امسال تاکنون، تصریح کرد: دوره های سواد رسانه ای از رده سنی 6 تا 50 سال در مدارس، دانشگاه ها، دفاتر بسیج رسانه، مساجد و پایگاه های مقاومت برای بیش از 12 هزار و 650 نفر برگزار شده است.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان، از اعزام نخستین کاروان رسانه ای گیلان به راهپیمایی اربعین خبر داد و گفت: 45 خبرنگار با بیش از 3 هزار و 200 خبر، گزارش، عکس و... مراسم بزرگ اربعین حسینی را پوشش رسانه ای دادند.

وی اضافه کرد: همچنین 396 خبرنگار دوره های آموزشی مختلف از جمله گزارش تصویری، خبرنگاری مقدماتی و حرفه ای، اخلاق در رسانه، اینفوگرافیک، قانون مطبوعات، فن مصاحبه و گزارش نویسی را آموزش دیده اند.

جعفری از گزینش علمی 32 خبرنگار برای شرکت در دوره تربیت مدرس روزنامه نگاری در سطح استان های کشور خبر داد و عنوان کرد: همچنین نخستین یادواره شهدای رسانه استان گیلان با حضور یک هزار نفر از فعالان فرهنگی و رسانه ای استان برگزار شد.

این مقام مسئول، با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از 83 هزار خبر در رسانه های استان منتشر شده است، خاطرنشان کرد: 17 درصد اخبار تولیدی، 36 درصد پوششی، 24 درصد دریافتی و 23 درصد تصویری، یادداشت و تحلیل بوده است.

جعفری، خواستار تعیین تکلیف قانون جامع رسانه، تشکیل صندوق حمایتی از رسانه ها و ساماندهی وضعیت بیمه خبرنگاران شد و عنوان کرد: استان گیلان پتانسیل های بالایی در حوزه رسانه دارد و خبرنگاران گیلانی در سطح کشور توانمند هستند لذا به دور از نگاه جناحی و سلایق سیاسی باید از این ظرفیت استفاده شود.

رئیس بسیج رسانه گیلان، رسانه های مجازی را بی بهره از یارانه رسانه دانست و گفت: همچنین شرایط برای ادامه تحصیل خبرنگاران در رشته های تخصصی علوم ارتباطات تسهیل شود.

وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی مطبوعات با محوریت «مبارزه با مفاسد اقتصادی» به میزبانی بسیج رسانه گیلان، این جشنواره را بزرگترین رویداد فرهنگی شمال کشور دانست و یادآور شد: یک هزار و 207 اثر به دبیرخانه جشنواره ملی مطبوعات از سراسر کشور ارسال شد و 8 درصد آثار ارسال شده به دلیل عدم مطابقت با محوریت جشنواره از مرحله داوری باز ماند.

جعفری، با بیان اینکه 73 درصد آثار در فضای مجازی، 15 درصد در رسانه های مکتوب و 12 درصد در رسانه ملی منتشر شده است، اظهار کرد: کمیته داوران با حضور 6 داور ملی به ریاست دکتر محمدمهدی انصاری، عضو هیئت ‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی تشکیل شد و داوری با نهایت دقت و تامل در دو بخش میانی و نهایی صورت گرفت.

وی بیشترین آثار دریافتی را به ترتیب مربوط به استان های گیلان، تهران، اردبیل، گلستان و قم دانست و متذکر شد: چگونگی پیگیری منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی، فرمان هشت ماده‌‌ای رهبر انقلاب به سران قوا درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی، نقش مسئولان در مبارزه با فساد اقتصادی، بانکداری اسلامی حامی اقتصاد مقاومتی، مطالبه مردمی در مبارزه با پول‌شویی و فساد اقتصادی، ضرورت مبارزه با ویژه خواری و فساد اقتصادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و نقش قانون‌گذاران در مبارزه با فساد اقتصادی از جمله مهم‌ترین محوریت‌های جشنواره ملی مطبوعات در گیلان است.

رئیس بسیج رسانه گیلان یادآور شد: نخستین جشنواره ملی «مبارزه با مفاسد اقتصادی» در بخش‌های  سرمقاله، خبر، گزارش، یادداشت، عکس و تصویر(چندرسانه‌ای)، مصاحبه و تیتر و در بخش ویژه تحت عنوان «شهر خلاق و اقتصاد پایدار» برای شرکت کنندگان گیلان برگزار شد.

captcha