نفوذ در مديريت، مهم‌ترين فساد جاري در مازندران
کد خبر: 3679743
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲

نفوذ در مديريت، مهم‌ترين فساد جاري در مازندران

گروه سیاست و اقتصاد: استاندار مازندران نفوذ در مديريت را مهم‌ترين فساد جاري در مازندران دانست و اظهار کرد: اين فساد شبکه‌ای تا حدي است كه حتي در تعيين مدير يك مدرسه يا مدير يك درمانگاه نفوذ صورت گرفته است.  

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، محمد اسلامی، استاندار مازندران عصر دیروز 16 دی‌ماه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان، گفت: مهم‌ترین بحثی که در مازندران به آن مبتلا هستیم، نفوذ مدیریت است و گاه تا حتی تعیین رئیس مدرسه و رئیس شبکه دخالت می‌شود و این مسئله آفت بزرگی است.به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، محمد اسلامی، استاندار مازندران عصر دیروز 16 دی‌ماه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان، گفت: مهم‌ترین بحثی که در مازندران به آن مبتلا هستیم، نفوذ مدیریت است و گاه تا حتی تعیین رئیس مدرسه و رئیس شبکه دخالت می‌شود و این مسئله آفت بزرگی است.
وی با بیان اینکه مردم از تبعیض‌ها و پارتی‌بازی‌ها به ستوه آمدند و باید این مسئله را در مازندران علاج کنیم، افزود: مداخله در شبکه مدیریت مازندران بیداد می‌کند و باید این روند را اصلاح و کنترل کرد.
اسلامی نفوذ در مديريت را مهم ترين فساد جاري در مازندران دانست و گفت: اين فساد منجر به ايجاد شبكه شده است و تا حدي است كه حتي در تعيين مدير يك مدرسه يا مدير يك درمانگاه نفوذ صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه باید از سرمایه بزرگ اجتماعی صیانت کنیم، افزود: مردم به‌عنوان ظرفیت اساسی برای ماندگاری نظام اسلامی است و به فرموده حضرت امام راحل، مردم ولی نعمت ما هستند و ما باید مرکز توجه باشند.
 استاندار مازندران با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور، اظهار کرد: شورای عالی اجتماعی تا کنون مصوبات مهمی داشته است و ما باید ببینیم با کدام فکر و رفتار موجبات چنین وضعیتی را دامن زده‌ است.
وی با بیان اینکه در مازندران با مسائل گوناگونی روبرو هستیم و انواع فساد‌ها ازجمله مالی و اخلاقی از مسائلی است که باید در مسیر قانونی با مجرمان برخورد شود، افزود: ماجراي فيش‌هاي نجومي هيچ كدام مربوط به بدنه دولت نبوده است و متاسفانه این موضوع با سهل انگاري به اعتماد مردم و اعتبار حاكميت لطمه وارد كرده است.
مقام عالي دولت در استان، با اشاره به اينكه نمي‌توان با اتاق فرمان‌هاي متعدد جامعه را مديريت کرد، گفت: مردم مسئله اصلي‌شان گرسنگي و نداري نيست، مردم از اين تبعيض‌ها به ستوه آمده‌اند و بايد بساط اين چيزها از استان جمع شود.
وی با اشاره به اين كه امكاناتي كه براي محروميت زدايي بوجود آمده  و يكي از بخش‌هاي ابتدايي اقتصاد مقاومتي است و در اقتصاد مقاومتي، به مقوله توانمندسازي مردم و رونق بخشي به توليد و اشتغال تاكيد شده است، افزود: موانعي وجود دارد كه رونق توليد و اشتغال در استان محق نشده  و براي تحقق اين مهم بايد هماهنگي و همفكري شود و موانع در بخش‌هاي مختلف را از پيش رو برداشت تا كار و اشتغال رونق گیرد و دغدغه مردم رفع شود.استاندار با اشاره به اينكه در تلاش هستیم تا بخشي‌نگري و عدم هماهنگي را در فضاي استان از ميان برداريم، گفت: شوراي گفتگوي بخش خصوصي و دولت كه وظيفه اش بستر سازي و تسهيل گري براي تحقق اقتصاد مقاومتي است را جدي گرفته ايم.وی با بيان اين كه بايد موانع توليد را شناسايي و برطرف كنيم و از فعالان واقعي حمايت كنيم، افزود: باید افراد واجد شرايط را به ميدان بياوريم تا سرمايه گذاري كنند و موتور حركت براي شكوفايي اقتصادي استان روشن شود.
اسلامی گفت: در روستاها برنامه داريم تا در سايه تسهيلاتي كه دولت اختصاص داده در ميدان عمل نسبت به شكوفايي اقتصادي روستاها، تقويت اشتغال و تثبيت جمعيت روستاها اهتمام لازم را داشته باشيم.وی ادامه داد: بايد به جواناني كه ذهنيت نويي نسبت به مسائل جامعه دارند در مديريت‌ها اعتماد كنيم و از مشاوره مديران مسن‌تر استفاده کنیم.
اسلامي با بيان اينكه بايد به شهرستان‌ها تفويض اختيار كنيم تا در برابر مردم پاسخگو باشند، گفت: بايد سيستم الكترونيكي را فعال كنيم و در این باره به استانداري دستور داده‌ام سيستم پيامكي را براي دسترسي مردم فعال كنند.وی، افزود: مديران دستگاه‌ها را مكلف كرده‌ايم تا با حضور در سامانه سامد شخصا به مردم به صورت تلفني پاسخ دهند و بنده نيز با حضور در اين سامانه شخصا با مردم گفتگو كرده‌ام.مقام عالي دولت در استان، با اشاره به اينكه بايد براي تمهيد زيرساخت‌ها در روستاها اهتمام شود، گفت: منابع دولت محدود است و بايد از خودياري مردم و منابع مختلف در اين باره بهره‌گيري كنيم.
وی با اشاره به اين كه منطق بودجه 97 منطق درستي است، گفت: اين بودجه در راستاي كاهش وابستگي به درآمد نفت و افزايش اشتغالزايي تنظيم شده است و اميدواريم مجلس با همين نگاه به آن بنگرد و تصويب کند.

captcha