بی بصیرتی خواص هزینه‌های نظام را چند برابر می‌کند
کد خبر: 3679894
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷

بی بصیرتی خواص هزینه‌های نظام را چند برابر می‌کند

گروه معارف: حجت الاسلام گرجی با تاکید بر این که بی بصیرتی خواص هزینه‌های نظام را چند برابر می‌کند، گفت: هزینه هایی که به جامعه تحمیل می‌شود به دلیل عدم بصیرت بخشی به افراد است و تا زمانی که مردم آگاه نباشند، نمی‌توان در برابر مشکلات صف آرایی کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) حجت الاسلام علی اصغر گرجی استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در بصیرت بخشی به جامعه، اظهار کرد: مبلغان حوزه‌های علمیه کسانی هستند که تبیین و تبلیغ اسلام را بر عهده دارند و زنده ماندن و پویایی تعالیم اسلامی در گرو زحمات آنان است.
وی در ادامه افزود: اگر ما می‌بینیم بعد از غیبت امام زمان(عج) اسلام زنده و پویا و همچنان بارور است، به برکت زحمات و تلاش‌هایی است که مبلغان دین در این راه کشیده اند.
وی تصریح کرد: مبلغان همان گونه که وظیفه دارند احکام فردی را برای مردم بیان کنند به همان میزان وظیفه دارند که احکام اجتماعی و حکومتی را برای عموم مردم تبیین کنند و در دفع و رفع شبهات انقلاب تمام تلاش خود را بکار ببرند.
دبیر جبهه مردمی انقلاب اسلامی همدان خاطرنشان کرد: موفقیت حوزه در بصیرت بخشی به جامعه نسبی است و همین میزان که توانستند به مردم بصیرت دهند که در برابر فتنه گرانی که اصل نظام را هدف قرار داده بودند، بایستند.
وی گفت: نمی توان گفت که این موفقیت حداکثری است، بلکه آن موفقیت زمانی است که آنقدر آمادگی مردم بالا برود که ایادی و دشمنان داخلی و خارجی فرصت عرض اندام نداشته باشند، در این زمینه عدم توفیق هایی وجود داشته و دارد.
حجت الاسلام گرجی تصریح کرد: در تاریخ انقلاب برخی مواقع به مردم بصیرت داده نشد و اگر زودتر آگاهی می دادیم زودتر از مسیر آگاه می‌شدند و هزینه به نظام و انقلاب تحمیل نمی‌شد.
دبیر جبهه مردمی انقلاب اسلامی همدان در پایان گفت: هزینه‌هایی که به جامعه تحمیل می‌شود به دلیل عدم بصیرت بخشی به افراد است و تا زمانی که مردم آگاه نباشند، نمی‌توان در برابر مشکلات صف آرایی کرد، بنابراین تلاش و اهتمام برای تبیین دستاوردهای انقلاب و بصیرت بخشی به مردم به ویژه جوانان باید در دستور کار قرار گیرد.
منبع: حوزه

captcha