معرفی پتانسیل‌های استان مرکزی در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری
کد خبر: 3679897
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
حسینی خبر داد:

معرفی پتانسیل‌های استان مرکزی در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری

گروه اجتماعی: سرپرست معاونت گردشگری استان مرکزی گفت: یازدهمین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی گردشگری از سوم تا ششم بهمن ماه در محل تهران برگزار می‌شود و در صدد هستیم با معرفی ظرفیت‌های استان فرصت سرمایه گذاری‌های بین‌المللی را فراهم کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، جلسه هماهنگی یازدهمین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی گردشگری با حضور مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و جامعه هتلداران و سمن‌ها جهت بررسی برنامه‌های استان مرکزی جهت شرکت در این نمایشگاه، امروز 17 دی ماه برگزار شد.
سید محمد حسینی، مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی در این جلسه گفت: یازدهمین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی گردشگری با هدف آشنایی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری و هتلداری، ایجاد زمینه مناسب جهت استفاده از پتانسیل‌های گردشگری با رویکرد ایجاد اشتغال در کشور و استان با توجه به درآمدزا بودن این صنعت در سطح جهان، فراهم کردن بسترهای مناسب و زیر ساخت‌های مطلوب جهت ورود گردشگر به استان برگزار می‌شود.
حسینی افزود: این دوره از نمایشگاه به منظور معرفی توانمندی‌های گردشگری در زمینه‌های، کودک، غذا، گل، الکترونیک، سلامت، ورزشی و گردشگری هنری و اقوام، همچنین ایرانگردی و جهانگردی، هتلداری و تجهیزات هتلداری، طبیعت گردی، بوم گردی و گردشگری روستایی، صنایع دستی و سوغات محلی برگزار می‌شود.
سید حسن حسینی، سرپرست معاونت گردشگری استان نیز اظهار داشت: این نمایشگاه از سوم تا ششم بهمن ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. در صدد هستیم با معرفی ظرفیت‌های استان با توجه به اینکه کشورهای دیگر نیز در این نمایشگاه حضور دارند فرصت مناسبی برای آشنایی با پتانسیل‌های استان در زمینه‌های این صنعت فراهم و در گام‌های بعدی شاهد سرمایه گذاری‌های بین المللی نیز باشیم.
حسینی گفت: مساحت غرفه استان مرکزی در این نمایشگاه 200 متر مربع خواهد بود که با گل‌های شهرستان محلات و صنایع دستی استان تزیین می‌شود و غرفه به شکل کلی شهر سلطان آباد قدیم ساخته خواهد شد و شامل غرفه هتلداران، دفاتر خدمات مسافرتی، سمن‌ها خواهد بود و برنامه‌های اجرایی در 3 روز نمایشگاه شامل مراسم آیینی و موسیقی محلی، بازی «اهو اهو» و بیل گردانی نیم ور و دیگر داشته‌ها و جاذبه‌های استان برگزار خواهد شد.

captcha