اجرای طرح جمع آوری البسه گرم برای کودکان کار اراک
کد خبر: 3679909
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
علیمحمدی خبر داد:

اجرای طرح جمع آوری البسه گرم برای کودکان کار اراک

گروه اجتماعی: مدیر مرکز آرامش کودکان آفتاب با اشاره به اجرای طرح جمع آوری البسه گرم برای کودکان کار اراک گفت: متاسفانه هنوز فرهنگ انفاق در جامعه به درستی رواج پیدا نکرده و برخی صرفاً برای اینکه کمد لباس‌ خود را خالی کنند البسه غیر قابل استفاده را به دیگران اهدا می‌کنند.

فیروزه علیمحمدی، مدیر مرکز آرامش کودکان آفتاب اراک، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: طرح «جمع آوری البسه گرم برای کودکان کار» در راستای حمایت از این کودکان به همت مرکز آرامش کودکان آفتاب در حال اجرا می‌باشد. این طرح از اول مهرماه شروع و تا 20 دی‌ماه ادامه دارد که خوشبختانه تاکنون مورد استقبال عموم مردم اراک قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه به هیچ عنوان در این طرح لباس‌های کار کرده از مردم تحویل گرفته نمی‌شود، گفت: بیشترین نیاز این کودکان کاپشن و کفش است. در راستای افزایش عزت نفس خانواده این کودکان، این مرکز فقط البسه نو از مردم تحویل می‌گیرد.
علیمحمدی ادامه داد: متأسفانه هنوز فرهنگ انفاق در جامعه به درستی رواج پیدا نکرده و به همین خاطر در طرح دیوار مهربانی یا طرح جمع آوری البسه، به جای اهدای البسه نو و قابل استفاده، مردم برای اینکه کمد لباس خود را خالی کنند البسه غیرقابل استفاده را به دیگران اهدا می‌کنند.
مدیر مرکز آرامش کودکان آفتاب تصریح کرد: نحوه شناسایی و اهدای البسه از طریق درخواست افراد مددجو و معرفی افراد توسط مددکاران مرکز انجام می‌شود در واقع لباس‌های جمع آوری شده به کودکان کار که توسط این مرکز شناخته یا معرفی شده‌اند تحویل داده می‌شود.
وی گفت: خوشبختانه در این طرح خیرین مرکز مشارکت خوبی داشتند به طوری که یکی از خیرین اهدای تعداد بالایی از کفش‌های نو را تقبل کرد. ما در بحث مشارکت خیرین این مرکز شفافیت کامل داریم و هر ماهه گزارش دقیق و شفاف از نحوه هزینه کرد کمک خیرین، به افراد خیر داده می‌شود.
علیمحمدی در پایان بیان کرد: علاقمندان برای اهدای البسه می‌توانند به نشانی خیابان آیت‌الله غفاری، خیابان انوری، کوچه 22 بهمن، مرکز آرامش کودکان آفتاب مراجعه یا کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب 50290810211114444 بانک توسعه تعان واریز نمایند یا برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه کمک کردن با شماره 08633258708 تماس بگیرند.
یادآور می‌شود: این مرکز تحت نظارت اداره‌کل بهزیستی استان با هدف حمایت از کودکان کار و خیابانی در حال فعالیت است.

captcha