شاخص توسعه‌یافتگی، مشارکت اجتماعی است
کد خبر: 3679966
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳

شاخص توسعه‌یافتگی، مشارکت اجتماعی است

گروه اجتماعی: استاندار اصفهان یکی از شاخص‌ها در جوامع توسعه یافته را مشارکت اجتماعی شهروندان آن جامعه برشمرد و گفت: این امر منجر به کاهش وابستگی به بودجه‌های دولتی خواهد شد و از طرفی مسؤولیت پذیری اجتماعی را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان؛ محسن مهرعلیزاده در آیین تکریم و معارفه مدیرکل بهزیستی استان اصفهان، پست‌‌ها و موقعیت‌های اداری را امانت‌هایی در دست مسئولان دانست و اظهارداشت: باید با امانت‌داری صحیح و به کار بستن همت خود در تمام ابعاد، با جدیت این فرصت را مغتنم دانسته و در راستای خدمت به مردم بکوشیم.
وی با اشاره به حضور سعید صادقی در استانداری اصفهان به عنوان مدیر کل حوزه استاندار؛ تصریح کرد: مدیریت خوب، کوشش، تلاش، نظم و انضباط از ویژگی‌های ایشان است و دکتر فرشاد مدیرکل جدید بهزیستی استان اصفهان نیز دارای ویژگی‌هایی ازجمله تلاشگری، مدیریت و تجربیات خوب هستند و به دلیل روحیات بانوان می‌تواند با دقت نظر بیشتر و سلیقه‌های جدید منشأ آثار بیشتری باشد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه بیش از ۸۰۰ خیریه به صورت رسمی در استان فعالیت می‌کنند، افزود: اصفهان ازنظر فعالیت خیران در کشور سرآمد است و علاوه بر تعدد خیریه‌ها میزان کمک‌ها نیز وسیع است.
مهرعلیزاده با بیان اینکه کسانی که به هر دلیل نیاز به کمک دارند امتحانی برای دیگر انسان‌ها هستند، افزود: خداوند نعمت‌هایی را به یک انسان می‌دهد و این که چه میزان ما از داشته‌هایمان می‌توانیم به مددجویان کمک کنیم مهم است.
استانداراصفهان بیان کرد: کمک به کسانی که به هر دلیلی محروم و نیازمند هستند وظیفه همه آحاد جامعه است ولی بهزیستی به‌صورت مشخص وظیفه بسترسازی در این زمینه را دارد.
مهرعلیزاده یکی از شاخص‌ها در جوامع توسعه یافته را مشارکت اجتماعی شهروندان آن جامعه برشمرد و افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که بهزیستی جایگاه نظارتی داشته باشد و کمک‌ها از سوی سازمان‌های مردم نهاد و خیرین صورت پذیرد و خوشبختانه امروز جامعه به سمتی در حال پیش رفتن است که توجه به مسئولیت‌های اجتماعی در حال افزایش است.
استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: این امر منجر به کاهش وابستگی به بودجه‌های دولتی خواهد شد و از طرفی مسؤولیت پذیری اجتماعی را افزایش می‌دهد و هر چه این روحیه بیشتر شود به همان میزان جامعه نسبت به هم مهربان و درصدد کمک به هم رفتار خواهند کرد.
استاندار اصفهان با اشاره به دیدار با رییس سازمان بهزیستی کشور، یادآور شد: در این دیدار نیز تاکید شد که بهزیستی فقط در نقش سیاست‌گذار و ناظر عمل کند، که در این راستا کاهش وابستگی مالی و افزایش تفکر و روحیه خیررسانی در جامعه نیز افزایش خواهد یافت.

captcha