صیانت از کرامت زنان دستور قرآنی است
کد خبر: 3679989
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰

صیانت از کرامت زنان دستور قرآنی است

گروه فعالیت‌قرآنی: امام جمعه ابرگوه گفت: با تشویق خواهران برای ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه، صیانت بخش نیمی از پیکره جامعه باشیم، چراکه باتربیت زنان و مادران، تمام جامعه اصلاح خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، حوزه نوشت: حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی، امام جمعه ابرکوه در نشست بصیرتی بانوان طلبه و خانواده های آنان که به میزبانی مدرسه علمیه کوثر ابرکوه برگزار شد، اظهار کرد: هر جامعه‌ای که دارای ایمان و ارزش‌های اخلاقی است، نشانه وجود خانواده‌های پاک و بالیاقت است.

وی افزود: زنان و مادران باایمان به عنوان بنیان خانواده های پاک و صالح در قبال رشد اخلاقی و اعتقادی فرزندان، بی‌تفاوت نیستند و به‌شرط انجام این وظیفه به نحو احسن، سخن پیامبر (ص) محقق می‌شود که فرمودند؛ بهشت زیر پای مادران است.

امام‌ جمعه ابرکوه با اشاره به سخن حضرت امام خمینی (ره) که از دامن زن، مرد به معراج می‌رود، گفت: خواهران طلبه در تحصیل علم بکوشند و یکی از اهداف آنان پس از فارغ التحصیلی هدایت دختران نوجوان و اثرگذاری در جامعه باشد.

حجت الاسلام حسینی، تصریح کرد: با تشویق خواهران برای ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه، صیانت بخش نیمی از پیکره جامعه باشیم، چراکه باتربیت زنان و مادران، تمام جامعه اصلاح خواهد شد.

حجت‌الاسلام تقی فتاحی، رئیس مدرسه علمیه ولی‌عصر (عج) ابرکوه نیز در این نشست با اشاره به اهمیت دروس حوزه علمیه در زندگی گفت: علمی که ما در دانشگاه و حوزه می‌آموزیم به‌شرطی که با فطرت سازگار باشد، موجب ارتقاء نفس و رسیدن به کمال است.

فتاحی تصریح کرد: هدف از خلقت انسان‌ها عبودیت است و حقیقت عبودیت، ترک معصیت است، لذا خانواده‌هایی که در کنار یکدیگر مراقب اعمال و رفتار همسران و فرزندان خود هستند، سریع‌تر می‌توانند مراحل قرب الی الله را طی کنند.

وی خاطرنشان کرد: بانوانی که در حوزه‌های علمیه تحصیل می‌کنند و در تربیت فرزندان دینداری و ایمان را سرلوحه قرار می‌دهند، قطعأ پایه‌گذار خانواده‌ای صالح، انسان‌ساز، قناعت‌پیشه، پیرو اهل‌بیت (ع) می‌شوند.

captcha