مرحله مقدماتی مسابقات سودان امروز پایان می‌یابد/ آیا تکبیری به سودان می‌رسد؟
کد خبر: 3680074
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱

مرحله مقدماتی مسابقات سودان امروز پایان می‌یابد/ آیا تکبیری به سودان می‌رسد؟

گروه مسابقات: نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور سودان روز گذشته عازم دبی شد تا از آنجا راهی خارطوم پایتخت سودان شود، تأخیر پرواز تهران ـ د‌بی باعث شد وی به اولین پرواز دبی ـ خارطوم نرسد و منتظر پرواز دوم که امروز صورت می‌گیرد بماند، از سوی دیگر مرحله مقدماتی مسابقات سودان امروز پایان می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اعزام نماینده ایران به مسابقات بین‌المللی قرآن کشور سودان که قرار بود روز جمعه، 15 دی‌ماه صورت بگیرد به دلیل سهل‌‌انگاری‌های سودانی‌ها دچار مشکلاتی شده و باعث شد تا شاهد حاشیه‌هایی در مورد این مسابقات باشیم.
بعد از آنکه محمدرسول تکبیری، نماینده ایران در مسابقات قرآن سودان روز جمعه، 15 دی‌ماه به فرودگاه امام خمینی(ره) مراجعه کرد تا عازم دبی شود، متوجه تغییر ساعت پرواز بدون اطلاع قبلی از سوی طرف سودانی شد. بعد از این موضوع رایزنی‌هایی با مسئولان برگزاری مسابقات سودان صورت گرفت تا این حافظ کل به موقع در آن رقابت‌ها حضور یابد.
بر همین اساس و پس از این رایزنی‌ها برای روز یکشنبه، 17 دی‌ماه بلیط مجدد تهیه شد،‌ این پرواز که به مقصد «دبی» بود نیز با تأخیر همراه شد و همین باعث شد تا محمدرسول تکبیری به موقع به پرواز روز یکشنبه د‌بی ـ خارطوم نرسد.
از سوی دیگر پرواز بعدی د‌بی ـ خارطوم نیز یک روز بعد یعنی دوشنبه، 18 دی‌ماه اعلام شده و همین باعث شده تا نماینده ایران در نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور سودان نزدیک به یک شبانه‌روز در فرودگاه د‌بی منتظر باقی بماند.
همچنین بر اساس برنامه زمانبندی مسابقات سودان که از روز جمعه آغاز شده، امروز دوشنبه، 18 دی‌ماه آخرین روز مرحله مقدماتی آن خواهد بود تا به این ترتیب مسئله اصلی رسیدن یا نرسیدن نماینده ایران به مرحله مقدماتی این مسابقات باشد.
در همین راستا گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام والمسلمین علی مقنی، معاون مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه صورت گرفته که در ادامه آمده است.
علی مقنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا ضمن اشاره به مشکلات به وجود آمده برای حضور نماینده کشورمان به مسابقات سودان، گفت: مسئولان برگزاری مسابقات سودان بدون اینکه به ما اطلاع بدهند زمان پرواز اول نماینده ایران را که ساعت 15:30 بوده به ساعت 14 انتقال داده بودند و همین باعث شد تا محمدرسول تکبیری به موقع به این پرواز نرسد.
وی با اشاره به اینکه برگزارکنندگان مسابقات سودان از این موضوع ناراحت بوده و عذرخواهی کرده‌‌اند،‌ افزود: پس از رایزنی با برخی دست‌اندرکاران مسابقات، مقرر شد تا بلیط مجدد برای روز یکشنبه، 17 دی‌ماه تهیه شود. این موضوع صورت گرفت اما متأسفانه این پرواز که به مقصد د‌بی بود نیز همراه با تأخیر شد و همین تأخیر باعث شد تا پرواز روز یکشنبه د‌بی ـ خارطوم نیز از دست برود و نماینده کشورمان برای پرواز بعدی که امروز صورت می‌گیرد، منتظر بماند.
معاون مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در مورد این موضوع که مرحله مقدماتی مسابقات سودان امروز پایان می‌یابد و اطلاعی در مورد رسیدن نماینده کشورمان به این مرحله دارد یا خیر،‌ گفت: با داوران مسابقات سودان رایزنی شده و مشکلی در این زمینه برای نماینده ایران وجود نخواهد داشت و لذا ایشان به موقع به مرحله مقدماتی خواهند رسید.
مقنی در پایان در مورد علت حضور به وموقع استاد راهنمای نماینده ایران در مسابقات سودان نیز بیان کرد: علت حضور به موقع «معتز آقایی» این بوده که بلیط وی را خود ما تهیه کرده‌ایم و طرف سودانی در آن دخالتی نداشته است.
بر اساس گزارش ایکنا با همه این حرف‌ها باید منتظر ماند تا ببینیم محمدرسول تکبیری به مرحله مقدماتی مسابقات سودان می‌رسد یا خیر.

captcha