استقبال اساتید از کارگاه‌های تخصصی داوران مسابقات قرآن/ ادامه‌دار بودن کارگاه‌ها
کد خبر: 3680152
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
حجت‌الاسلام مقنی بیان کرد:

استقبال اساتید از کارگاه‌های تخصصی داوران مسابقات قرآن/ ادامه‌دار بودن کارگاه‌ها

گروه مسابقات: معاون مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به استقبال گسترده اساتید قرآنی از کارگاه‌های تخصصی داوری، گفت: این دوره‌ها در آینده ادامه خواهد داشت.

استقبال اساتید از کارگاه‌های تخصصی داوران مسابقات قرآن/ ادامه‌دار بودن کارگاه‌ها

حجت‌الاسلام والمسلمین علی مقنی، معاون مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به برگزاری کارگاه‌های تخصصی داوران و کارشناسان مسابقات قرآن طی دو روز، گفت: این دوره‌ها از روز گذشته در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف شروع شده و امروز 18 دی‌ماه پایان می‌یابد.
وی در مورد اهداف این دوره و خروجی‌های احتمالی که خواهد داشت، افزود: بهره‌مندی از نظرات داوران و همچنین یکسان‌سازی آن‌ها در مسابقات قرآن از جمله اهداف برگزاری این دوره بوده که مورد استقبال داوران واقع شده است.
مقنی با تأکید بر اینکه داوری‌هایی که در مسابقات صورت می‌گیرد، درست و صحیح است و برگزاری این کارگاه‌ها نباید شائبه نادرست بودن داوری‌ها را ایجاد کند، تصریح کرد: در این کارگاه‌ها بحث‌های علمی و فنی در مورد داوری مطرح می‌شود.
معاون مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین اظهار کرد: هدف برگزاری این کارگاه‌ها این است که نظرات داوران در موارد مختلف نزدیک به هم شود. یعنی اگر یک داور در مرحله کشوری در یک آیتم به شرکت‌کننده‌ای نمره‌ای می‌دهد، داور دیگر در مسابقات استانی در همان آیتم نمره بی‌ربطی به شرکت‌کننده ندهد. زمانی که شرایط اینگونه شود برخی شرکت‌کنندگان احتمال ناداوری در مسابقات را مطرح می‌کنند در صورتی که به هیچ وجه اینگونه نیست.
وی در ادامه در مورد ادامه‌دار بودن این کارگاه‌ها خاطرنشان کرد: این کارگاه‌ها در آینده هم برگزار خواهد شد. در این دوره‌ها شاهد استقبال گسترده داوران و کارشناسان بودیم و مباحث مطلوبی هم مطرح شد، پیش‌بینی ما این حجم از استقبال نبود.
مقنی در پایان بیان کرد: برای حضور اساتید و داوران در این دوره‌ها ابتدا یک فراخوان اعلام شد و در ادامه با اساتید و داوران مسابقات قرآن تماس گرفت شد تا حضور داشته باشند. تقریباً همه اساتید قرآنی حضور داشتند.

captcha