احداث دو صحن جدید در حرمین كاظمین/ حرم‌های سامرا توسعه می‌یابند
کد خبر: 3680191
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
قاسمی به ایكنا خبر داد:

احداث دو صحن جدید در حرمین كاظمین/ حرم‌های سامرا توسعه می‌یابند

گروه اجتماعی: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس از احداث دو صحن جدید حضرت صاحب‌الزمان(عج) و امام رضا(ع) در حرمین كاظمین خبر داد.

اسكندر قاسمی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، از اضافه شدن دو صحن جدید به حرمین كاظمین خبر داد و گفت: دو صحن حضرت صاحب‌الزمان(عج) و امام رضا(ع) در این حرمین مطهر احداث خواهد شد كه هم‌اكنون كارهای مقدماتی آن انجام شده است.

احداث 6 پنجره جهت صحن امامین جوادین(ع)
وی با یادآوری اینكه این دو صحن به‌همت و مشاركت خیران سراسر كشور احداث خواهند شد، گفت: كار احداث 6 پنجره امامین جوادین(ع) 97 درصد پیشرفت داشته و رو به اتمام است و همچنین اقداماتی جهت توسعه حرم‌های امامین عسكریین در سامرا نیز انجام شده است.
قاسمی به احداث صحن حضرت زینب كبری عقیله بنی هاشم(س) در كربلای معلی نیز اشاره كرد و گفت: كار احداث این صحن به مشاركت 64 هزار متر مربع آغاز شده است و با توجه به اینكه سطح آب در كربلا بالاست، دیواری را به‌منظور آب بند احداث كرده‌ایم و هم‌اكنون در حال گودبرداری این صحن هستیم.

ترفیع گنبد امام حسین(ع) رو به اتمام است
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس با بیان اینكه ترفیع گنبد امام حسین(ع) نیز رو به اتمام است، گفت: در نجف اشرف نیز كار احداث صحن حضرت زهرا(س) كه دارای 220 هزار متر مربع مساحت است، 80 درصد پیشرفت فیزیكی داشته است.
وی با تصریح اینكه 110 هزار متر از این صحن زیارتی و متصل به حرم مطهر حضرت علی(ع) است،‌ گفت: بخش‌هایی از این قسمت بهره‌برداری شده است و حتی در آن نماز جماعت هم برپا می‌شود.

پیشرفت 75 درصد ساخت ضریح امام سجاد(ع) در خیمه‌گاه
قاسمی در ادامه با بیان اینكه ضریح امام سجاد(ع) جهت نصب در خیمه‌گاه در كربلای معلی به‌همت هنرمندان فارس در حال ساخت است، گفت: كار احداث این ضریح تاكنون 75 درصد پیشرفت داشته و سازه چوبی آن تمام شده و نقره‌كاری آن در حال انجام است و ظرف چند ماه آینده آماده خواهد شد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس اظهار كرد: همچنین احداث صندوقچه مزار حضرت مسلم نیز كه با خاتم ساخته شده است، 95 درصد پیشرفت داشته و به زودی آماده و اعزام خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینكه تمام این كارها از هزینه نذورات مردمی انجام می‌شود، گفت:‌ قطعاً این مشاركت و نذورات ذخیره آخرتی برای عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) خواهد شد.

اشاره به نحوه مشاركت‌های مردمی در پروژه‌های بازسازی عتبات
قاسمی در پایان ضمن دعوت از اقشار مختلف مردم و عاشقان و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت جهت مشاركت در انجام این پروژه‌ها، به نحوه مشاركت مردم در این راستا اشاره كرد و گفت:‌ خیران و علاقه‌مندان می‌توانند نذورات نقدی خود را از طریق بانك ملی به شماره حساب 6037991899884807 و یا بانك انصار به شماره حساب 6273811039160269 و یا از طریق درگاه #071*5*110*780* به حساب ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس واریز كنند.

captcha