خانواده‌های شهدای مدافع حرم تقدیر شدند/ رسالت دانشگاهیان کسب خودکفایی است
کد خبر: 3680303
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸

خانواده‌های شهدای مدافع حرم تقدیر شدند/ رسالت دانشگاهیان کسب خودکفایی است

گروه فرهنگی: در کنگره «مصطفای شهید با گفتمان جوان مؤمن انقلابی و پانزدهمین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز» که امروز 18 دی‌ماه برگزار شد، خانواده‌های شهدای مدافع حرم تقدیر شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، رمضان احدی قائم مقام رئیس دانشگاه در حوزه سلامت در کنگره «مصطفای شهید با گفتمان جوان  مؤمن انقلابی و پانزدهمین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز» که امروز 18 دی‌ماه در تالار شهدا این دانشگاه برگزار شد، گفت: رسالت دانشگاه در کنار تربیت آکادمیک آن است که فرهنگ شهدا را به نسل بعد انتقال دهد تا با شناخت آگاهانه از گذشته روشن کشور مسیر درست علمی و ترقی کشور را با الگوگیری از شهدا طی کند.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دارای 23 شهید دانشجوست که همه تلاش ما در واحدهای علمی و فرهنگی ارزشگذاری به فرهنگ ایثار و شهادت آنهاست.

احدی گفت: برای چرخش تصویربرداری پزشکی هسته‌ای نیاز به آب سنگینی است که با گلوکز ترکیب شود. هر سی سی از آن را ما 100 دلار خریداری می‌کنیم. آب سنگین در اراک تولید کی‌شود. اگر مسائل و مشکلات مربوط به حوزه هسته‌ای حل شود با تلاش‌های امثال شهید احمدی‌روشن می‌توانیم از مزایای بسیار آن در این حوزه استفاده کنیم. برای درمان سرطان پروستات مجبوریم رادیوداروهایی را از آلمان وارد کنیم که هر یک دوز از این دارو 60 تا 70 میلیون تومان هزینه دارد.

وی گفت: همه این خودکفایی که انجام گرفته نتیجه عملکرد شهید احمدی‌روشن و یاران او بوده است که در نتیجه پرچم استقلال جمهوری اسلامی در این حوزه تخصصی به اهتزاز درآمده است. رسالت دانشگاه و دانشجویان در این است که مرزهای خودکفایی را با هر قیمتی به دست بیاورند.

به گزارش ایکنا خوزستان در پایان این مراسم از خانواده‌های شهدای مدافع حرم همچون سید مهدی موسوی، سید حمید تقوی‌فر، هادی کجباف، مجید محمدی، حسن حزباوی، محمد حکیم، سید اصلان حسینی تقدیر شد.

captcha